اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان اعلام کرد

انجام سالانه 10 هزار نمونه‌برداری از فرآورده‌های دامی در کرمان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: برای اجرای طرح تضمین کیفیت فرآورده‌های خام دامی سالانه 10 هزار مورد نمونه‌برداری صورت می‌گیرد.

انجام سالانه 10 هزار نمونه‌برداری از فرآورده‌های دامی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بیژن دهقانی در بازدید نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی از دامپزشکی کرمان اظهار داشت: هدف اصلی دامپزشکی خدمات‌رسانی به مناطق محروم و حمایت از قشر تولیدکننده است.

وی اهمیت دامپزشکی را در انجام اقدامات زیربنایی در راستای سلامت جامعه دانست و گفت: به دلیل قرابت علم دامپزشکی و پزشکی بسیاری از تحقیقات پزشکی در حیطه دامپزشکی و توسط دامپزشکان صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه تمام محصولات دامی تولید شده تحت نظارت دامپزشکی در شاخه‌های مختلف صنعت از جمله نساجی، تولید چرم، تولید فرآورده‌های لبنی و گوشتی و ... به کار می‌روند، افزود: حمایت از افزایش تولید فرآورده‌های خام دامی از طریق کاهش بیماری‌های دامی یکی از اقدامات زیربنایی دامپزشکی است.

وی ادامه داد: تأمین امنیت غذایی، پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و صیانت از سرمایه‌های دامی از دیگر اقدامات مهم و زیربنایی دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با گلایه از عدم حمایت لازم از دامپزشکی در جامعه گفت: تا هنگامی که اپیدمی‌ها و سایر بحران‌ها رخ ندهند مسئولان به اهمیت این اقدامات زیربنایی پی نمی‌برند.

وی تأمین امنیت غذایی و اجرای طرح تضمین کیفیت مواد غذایی را یکی از رئوس کار دامپزشکی دانست و ادامه داد: برای اجرای طرح تضمین کیفیت فرآورده‌های خام دامی سالانه 10 هزار مورد نمونه‌برداری انجام می‌شود که بیش از 100 هزار مورد آزمایش بر روی مجموع این نمونه‌ها صورت می‌گیرد.

دهقانی اظهار داشت: برای اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی نیازمند حداقل سه میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه سلامت فرآورده‌های خام دامی فقط یکی از وظایف دامپزشکی است، گفت: تأمین سلامت دام و پیشگیری از بیماری‌های مشترک از طریق واکسیناسیون سالانه چهار میلیون رأس دام سبک و 200 هزار رأس دام سنگین به صورت رایگان یکی دیگر از اقدامات دامپزشکی کرمان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه 30 تا 40 درصد اشتغال جامعه در بخش کشاورزی و دامپروری صنایع مرتبط است، عنوان کرد: با وجود کمبود اعتبارات، تجهیزات لازم، نیروی متخصص و کمبود خودرو، همکاران این مجموعه با تلاش شبانه‌روزی و جهادگونه سعی در تحقق اهداف و وظایف خطیر مجموعه دامپزشکی استان کرمان دارند.

انتهای پیام/2446/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول