اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد

افزایش 9 درصدی قبولی دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: میزان قبولی دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به عنوان استاد در دیگر مراکز آموزش عالی مشغول به کار هستند.

افزایش 9 درصدی قبولی دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم خدایی بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری آزمون پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی اظهار داشت: این دانشگاه شرایط تربیت نیروهای فرهنگی و انسانی متعهد و اندیشمند را فراهم و روشی نوین را در آموزش دانش‌های جدید و علوم حوزوی به جامعه عرضه کرده است.

وی با اشاره به ارتباط مؤثر حوزه و دانشگاه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطرنشان کرد: این دانشگاه با تأکید بر اصالت حوزوی و ارائه تحصیلات آکادمیک، مدرک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

خدایی با بیان اینکه پژوهش در کنار آموزش یکی از عوامل پویایی حوزه و دانشگاه است، گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با توجه به این ضرورت کوشیده است در کنار آموزش‌های کلاسیک، زمینه پژوهش و تحقیق نیز برای دانش پژوهان فراهم آورد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی نسبت به فارغ‌التحصیلان دیگر مراکز آموزش عالی از سطح علمی و توانمندهایی بالاتری برخوردار هستند و علاوه بر تحصیلات دانشگاهی به دروس حوزوی نیز تسلط کافی دارند.

خدایی در ادامه به روند رو به رشد قبولی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در آزمون‌ ورودی کارشناسی ارشد مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: میزان قبولی دانشجویان این دانشگاه نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به عنوان استاد در دیگر مراکز آموزش عالی مشغول به کار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با موفق ارزیابی کردن دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: این دانشگاه با پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه، تعاملاتی با دیگر مراکز دانشگاه کشورهای مختلف داشته است.

رئیس سازمان سنجش کشور پیشگامی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در راه‌اندازی 35 رشته جدید دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را از دیگر موفقیت‌های این دانشگاه عنوان کرد.

خدایی یادآور شد: راه اندازی رشته مدیریت چاپ و نشر یکی از ضرورت‌هایی است که آستان قدس رضوی به آن اهتمام ویژه ورزیده و این آستان مقدس با ظرفیت بزرگ‌ترین چاپخانه در خاورمیانه شرایط فوق‌العاده‌ای را برای دانشجویان این رشته فراهم کرده است.

انتهای پیام/70006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول