اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با فارس:

«جامعه مدنی» خاتمی بوی جامعه لائیک می‌داد

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان گفت: مفاهیم کلی و انتزاعی چون جامعه مدنی مطرح شد که تفاسیر متفاوت و حتی متناقضی چون مدینةالنبی، مدینه فاضله ارسطو و جامعه لائیک از آن استنباط می‌شد.

«جامعه مدنی» خاتمی بوی جامعه لائیک می‌داد

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان در مورد نقاط مثبت و منفی دولت‌های سازندگی، اصلاحات و کنونی اظهار داشت: در درجه نخست نباید تمام نقاط مثبت دولت‌های گذشته اعم از احمدی‌نژاد، هاشمی رفسنجانی و خاتمی را فراموش کنیم چراکه هر یک از آن‌ها تاریخ انقلاب را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه مهمترین ضعف دولت‌های نهم و دهم عدم اتخاذ سیاست راهبردی است خاطرنشان کرد: این دولت‌ها به بهانه استفاده از جوانان افراد مجرب را کنار گذاشته‌اند و از تجربه افراد باسابقه در کنار جوانان بهره برده نشد.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان سپس به مهمترین نقطه ضعف دولت اصلاحات پرداخت و گفت: توسعه سیاسی افراطی به خصوص در دوره نخست ریاست جمهوری محمد خاتمی اصلی‌ترین ضعف دولت اصلاحات به شمار می‌رود به طوری که توسعه اقتصادی را فراموش کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در این دوره دعواهای سیاسی به اوج خود رسید و مسائلی نظیر قتل‌های زنجیره‌ای و مفاهیمی چون توسعه سیاسی وقت مملکت را تلف کرد و البته توهین‌ها به برخی اشخاص نظیر هاشمی رفسنجانی آغاز شد.

دبیرکل جامعه مهندسین با اذعان بر رابطه حسنه کنونی هاشمی رفسنجانی با اصلاح‌طلبان بیان داشت: اما در آن روزها شرایط به گونه‌ای دیگر بود و بالاترین، سنگین‌ترین و جدی‌ترین حملات به وی را اصلاح‌طلبان انجام می‌دادند به طوری که با هجمه‌ای که در مجلس ششم به راه افتاد مانع رأی آوردن آقای هاشمی شدند.

باهنر با تأکید بر اینکه در این دوران هنجارشکنی‌ها آغاز شد ابراز داشت: مفاهیم کلی و انتزاعی چون جامعه مدنی مطرح شد که تفاسیر متفاوت و حتی متناقضی چون مدینةالنبی، مدینه فاضله ارسطو و جامعه لائیک از آن استنباط می‌شد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری سپس به دوران سازندگی نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره جریان آبادانی بعد از جنگ و توسعه در دستور کار قرار گرفت اما این دولت نیز یک اشتباه استراتژیک بزرگ مرتکب شد و آن هم غفلت و عدم توجه به وزن دادن به فرهنگ جهاد و شهادت بود.

وی با اشاره به تذکرهای مکرر مقام معظم رهبری در فاصله 71 تا 72 مبنی بر تهاجم فرهنگی و مراقبت برای گرفتار نشدن نسل جوان به شبیخون فرهنگی بیان داشت: گویا در این شرایط گوش‌ها کر بود و نتیجه‌اش نیز داستان اتفاقات سال 76 به بعد بود.

انتهای پیام/63009/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول