اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

موضوع انشا پالایشگاه؛ نتیجه علفزار و سبزه

پالایشگاه نفت ساری همچنان به وعده‌های مسئولان دل خوش کرده است و اکنون محل احداث پالایشگاه به فضای سرسبزی تبدیل شده است.

موضوع انشا پالایشگاه؛ نتیجه علفزار و سبزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کلنگ که در جایی به زمین می‌خورد انتظار این است که آنجا گلستان شود و این گلستان نیز در سایت پالایشگاه نفت شهرستان ساری در منطقه «کردمیر» چهاردانگه ساری محقق شد.

تا الان کسی ندیده است و یا نشنیده باشد که کلنگ در جایی به زمین خورده باشد و آنجا سبز شده باشد، حتی هفت برادر معروف ادبیات کهن ما که برای یافتن گنج زمین را آویختند و بعد از آن زمانی که گنجی پیدا نشد، اقدام به کاشت دانه کردند، نیز کلنگ را نیز به این نیت بر زمین نزدند که سبز شود....

حکایت سبزی و کلنگ حکایت پالایشگاه نفت ساری در منطقه چهاردانگه است که تابلوی بزرگی که در آن منطقه نصب شده است، نماد کلنگی است که بر زمین خورده است و اکنون به جای پالایشگاه، خواسته مسئولان محیط زیست استان مازندران محقق شد و این پالایشگاه تبدیل به یک فضای زیست محیطی بکر شده است، چون پای تابلوی این پالایشگاه و مکانی که برای احداث آن در نظر گرفته بودند، اکنون سرسبز شده است.

حتی مسئولانی که در آذرماه سال 1389 کلنگ این بزرگ و ملی را با کش و قوس‌های فراوان محیط زیست و بهشهری‌ها که انتظار داشتند پالایشگاه در شهر آنها کلنگ‌زنی شود انتظار نداشتند که پالایشگاه نفت ساری این چنین عاقبت به خیر شود و با سرسبزی را برای اهالی محروم این منطقه به همراه داشته باشد.

این پالایشگاه که قرار بود 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و با تکنولوژی مدرن داخلی بنا به گفته مسئولان حاضر در مراسم کلنگ‌زنی که با حضور وزیر کشور به زمین زده شد، به همراه داشته باشد، اکنون هم شاید اگر این گیاهان سبز شده در سایت احداث پالایشگاه دارویی باشد، شاید اشتغالزایی 5 هزار و 700 نفری را که برای این طرح تعریف شده بود را نداشته باشد، اما می‌تواند اشتغالزایی حداقل دو نفر را به همراه داشته باشد، البته اشتغالزایی فصلی و چند روزه.

زمان بهره‌برداری از این طرح نیز 30 ماه در زمان کلنگ‌زنی عنوان شده بود که اکنون حدود 29 ماه از زمان وعده داده شده برای بهره‌برداری گذشته است و فقط یک ماه باقی مانده است...

هر چند که این طرح مصوب سفر دوم دولت بوده است اما اکنون که سفرهای چهارم دولت به استان‌ها را پیش رو داریم و سفر چهارم رئیس جمهور نیز به مازندران در چهارشنبه هفته جاری محقق می‌شود، خبری از وعده‌های داده شده در این باره نیست و فقط تابلوی سفید دو پایه‌ای با عنوان درشت محل احداث پالایشگاه نفت طبرستان و یک فضای سرسبز در این مکان کلنگ‌زنی شده پالایشگاه نفت طبرستان به چشم می‌خورد و باد سردی در این منطقه می‌وزد و تابلوی سفید پالایشگاه نفت طبرستان به شکل دو پایه‌ای همچنان پابرجاست و  این پالایشگاه احداث نشده مهر صنایع سبز را گرفته است تا مشکل زیست محیطی نداشته باشد.

=================

یادداشت از مهرانگیز عباسی

=================

انتهای پیام/86003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول