اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خبر داد

آغاز اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در فینارود خلخال

فرماندار خلخال از آغاز عملیات اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در منطقه گردشگری فینارود خلخال خبر داد.

آغاز اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در فینارود خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی ظهر امروز در جریان بازدید از منطقه گردشگری فینارود خلخال اظهار داشت: این سیستم آبیاری تحت فشار با تامین اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و در 120 هکتار از اراضی پایین دست سد فینارود خلخال اجرا می‌شود.

محمدی افزود: منطقه گردشگری فینارود خلخال جزو مناطق گردشگری بکر و طبیعی خلخال است که به واسطه وجود جنگل و کوهستان در کنار هم و وجود چشمه‌سارهای زلال در دل جنگل و ایجاد بندهای تاخیری در این منطقه موجب ایجاد چشم‌اندازی زیبا از نعمت آب، جنگل و کوهستان شده است.

فرماندار شهرستان خلخال گفت: این منطقه با داشتن آب و هوایی ملایم و لطیف همه ساله پذیرای گردشگران فراوان از مناطق مختلف کشور در فصول گرم سال است و در چند سال گذشته این منطقه محل برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره ماهیگیری بوده است که علاقمندان به این تفریح سالم را از هزاران کیلومتر به سوی این منطقه فرا می‌خواند.

وی از پیمانکار و مجری طرح و دستگاه‌های ذیربط در این حوزه خواست تا با سرعت‌بخشی به انجام پروژه بسترهای توسعه این منطقه را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منطقه گردشگری فینارود خلخال از سال‌های گذشته به عنوان منطقه پایلوت و بزرگترین پارک آبخیزداری در جنوب استان در حال اجراست که هدف از اجرای طرح آبخیزداری تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب، جلوگیری از هدر رفت آب و تامین آب کشاورزی منطقه فینارود و اراضی پایین دست بوده است.

انتهای پیام/62008/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول