اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عارف در جمع خبرنگاران بجنورد:

راه‌حلی جز داشتن احزاب فراگیر نداریم/شعارم شایسته‌ سالاری است

یک کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه فعالیت احزاب فراگیر از ضرورت‌های هر جامعه‌ای است، گفت: راه‌حلی جز داشتن احزاب فراگیر نداریم.

راه‌حلی جز داشتن احزاب فراگیر نداریم/شعارم شایسته‌ سالاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا عارف پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: خاتمی طی روزهای آینده تصمیم قطعی خود را برای حضور یا عدم حضور خود در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اعلام می‌کند.

وی مبارزه با فساد اقتصادی را از برنامه‌های اولویت‌دار خود عنوان کرد و افزود: هم اکنون بحث زیر میزی مطرح نیست بلکه بحث رومیزی است و قبح فساد ریخته شده است.

وی تصریح کرد: برای مبارزه و کاهش مفاسد اقتصادی در کشور اولویت نخستم در زمینه فساد اقتصادی، برخورد با دانه درشت‌ها خواهد بود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شعارم شایسته سالاری است، گفت: استفاده از شایستگان در پست‌های دولتی باید در اولویت کارها قرار داده شود چرا که در این مقطع نیاز به شایسته سالاری داریم.

وی اظهار کرد: باید در یک دولت از بهترین افراد استفاده شود و فردی انتخاب شود که برنامه‌های دولت را قبول داشته باشد.

عارف همچنین در ارتباط با وضعیت و آزادی بیان رسانه‌ها در کشور گفت: یکی از جهت‌گیری‌های اصلی قانون اساسی که الهام‌گرفته از شعار اصلی مردم بود، آزادی است.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین آموزه فرهنگ اسلامی، آزادی بیان است.

وی ادامه داد: آزادی بیان، آزادی افراد، برابری حقوق همه آحاد ملت در برابر قانون؛ این‌ها نکاتی است که باید به آن‌ها به طور جدی توجه شود.

معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات با بیان اینکه رشد اقتصادی باید در تمام برنامه‌های اقتصادی محوریت داشته باشد، گفت: برنامه‌های اقتصادی باید در خدمت رشد اقتصادی باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسکن و ازدواج از مشکلات اصلی جامعه امروز است، اظهار کرد:  از دیگر اولویت‌هایی که باید به آن توجه شود، مسکن و ازدواج جوانان است.

عارف تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی سن ازدواج حدود پنج سال افزایش یافته است، نه‌تنها سن ازدواج بالا رفته بلکه نهاد خانواده هم به عنوان یک نهاد مقدس اجتماعی تهدید شده است.

وی همچنین با بیان اینکه فعالیت احزاب فراگیر از ضرورت‌های هر جامعه‌ای است، گفت: مردم نقش مهمی در انتخابات دارند به طوری که انتخاب تمام مسئولان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انجام می‌گیرد لذا راه‌حلی جز داشتن احزاب فراگیر نداریم.

معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات اضافه کرد: رویکرد کشور باید به سمت احزاب فراگیر باشد، احزابی که قائل به فرد نباشند در این صورت گرفتاری تعدد کاندیدا را نیز نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با کاندید شدن خاتمی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: کاندیداتوری خاتمی از زبان خودش اعلام شود، قشنگ‌تر است.

عارف با بیان اینکه خراسان شمالی در بخش کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد، گفت: یکی از اولویت‌های جدی ما در استان بحث کشاورزی است چون استان دارای مزیت‌های بسیار خوبی از جمله آب و هوای مناسب، زمین مستعد و ... است.

انتهای پیام/63001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول