اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ماموستا قادری در گفت‌وگو با فارس:

نبش قبر «حجر بن عدی» توطئه‌ای صهیونیستی و محکوم است

امام جمعه شهرستان پاوه، نبش قبر «حجر بن عدی» صحابه پیامبر اعظم(ص) را تهدیدی جدی در راستای مصلحت مسلمانان برشمرد و گفت: بازگشت به تعالیم نجات‌بخش اسلام در مقطع کنونی تنها راه به زانو درآوردن دشمنان اسلام عزیز است.

نبش قبر «حجر بن عدی» توطئه‌ای صهیونیستی و محکوم است

ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس ضمن ابراز تأسف از نبش قبر صحابه پیامبر در سوریه اظهار داشت: هتک حرمت مزار صحابه پیامبر(ص) و حامی مخلص حضرت علی(ع)، خلاف شرع اسلام بوده و تنها نتیجه آن تشدید عداوت میان پیروان مذاهب و افزایش خون‌ریزی و برادر‌کشی در بلاد اسلامی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در روایات آمده است است که رسول الله(ص) در خطبه حجة‌الوداع در منا فرمودند: «لا ترجعوا بعدی کفّارا یضرب بعضکم رقاب بعض»؛ بعد از من اعمال کافران را پیشه خود نکنید به گونه‌ای که در مقابل همدیگر قرار گیرید و خون یکدیگر را به ناحق بریزید و این امر گویای نگرانی پیامبر(ص) از تفرقه میان مسلمانان بوده است.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: اسلام دین مهربانی و برادری است و کسانی که با نام اسلام دست به جنایت و خونریزی می‌زنند جایی در میان مسلمانان نداشته و وحدت اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

این عالم دینی اهل سنت، نبش قبر «حجر بن عدی» در منطقه «مرج عذرا» در حومه دمشق را تهدیدی جدی در راستای مصلحت مسلمانان ذکر کرد و یادآور شد: یکی از اهداف این اعمال غیرانسانی در امتداد توطئه پوسیده مخدوش‌کردن چهره مسلمانان انجام می‌گیرد و این اقدام ضمن آن که خلاف شرع است از سوی هر گروه و جریانی انجام گرفته باشد محکوم است.

وی به جان هم انداختن مسلمانان در سرزمین‌های اسلامی را توطئه مشترک صهیونیستی غربی عنوان کرد و گفت: کسانی که به نام مذهب مبادرت به قتل برادران و خواهران دینی خود می‌کنند باید بدانند در دامی افتاده‌اند که دشمنان اسلام سال‌هاست برای تنیدن آن تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند.

ماموستا قادری با بیان اینکه خشونت، ترور، توهین و خونریزی از نظر اسلام محکوم است، اظهار داشت: بازگشت به تعالیم نجات‌بخش اسلام در مقطع کنونی تنها راه به زانو درآوردن دشمنان اسلام عزیز است.

وی وظیفه علمای اسلام را در شرایط کنونی بسیار خطیر دانست و تاکید کرد: آتش فتنه‌ای که در مقطع کنونی در منطقه روشن شده است تنها دنیای اسلام را متضرر خواهد کرد و لذا وظیفه همه ماست که با هوشیاری و بصیرت با مسائل برخورد کنیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول