اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مولوی عبدالستار حسین زهی در گفت‌وگو با فارس:

احترام به صحابه پیامبر(ص) جزو ایمانی اهل تسنن است

امام جمعه شهرستان خاش با محکومیت هتک حرمت مزار صحابه پیامبر(ص) گفت: احترام به صحابه و اهل بیت پیغمبر(ص) جزو ایمانی اهل سنت است.

احترام به صحابه پیامبر(ص) جزو ایمانی اهل تسنن است

مولوی عبدالستار حسین زهی، امام جمعه شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، با محکومیت اقدام وهابی‌ها در هتک حرمت مزار صحابی رسول‌الله(ص) در سوریه و اردن بیان داشت: صحابه پیامبر(ص) از احترام و جایگاه خاصی میان مسلمانان برخوردار هستند.

این عالم دینی اهل تسنن تأکید کرد: کسی حق ندارد به مقدسات اسلامی توهین کند و موجبات دشمنی را به وجود آورد تا اختلافات دو چندان شود.

وی افزود: احترام به صحابه پیامبر(ص) و اهل بیت پیغمبر(ص) در نظر اهل سنت جزو ایمانی ما است، واقعیت این است که نمی‌دانیم چه کسانی دست به این کار می‌زنند، آن‌ها برای دامن زدن به اختلافات اهل سنت و تشیع و منافع شخصی‌ خودشان این هتاکی‌ها را انجام می‌دهند.

مولوی حسین زهی خاطرنشان کرد: باید جایگاه صحابه به ویژه اهل‌ بیت مطابق آنچه که در قرآن، حدیث و آرای فقها و مقدسین آمده است از طریق جلسات، نشست‌ها و رسانه‌ها برای مردم تبیین شود.

به گزارش فارس، تروریست‌های تکفیری در تازه‌ترین جنایت خود، قبر نورانی «حجر بن عدی» در منطقه «مرج عذرا» در حومه دمشق را نبش کردند و پیکر مطهر وی را به غارت بردند. دو روز پس از این هتاکی نیز وهابی‌ها آرامگاه «جعفر طیار» فرستاده پیامبر اعظم(ص) به حبشه را در جنوب اردن به آتش کشیدند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول