اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

رایزن فرهنگی پیشین ایران در قطر:

تخریب مزار صحابه در راستای پروژه «تدمیر الاسلام بالاسلام» است

رایزن فرهنگی پیشین ایران در قطر، هتاکی به صحابی پیامبر(ص) را مصداق پروژه «تَدْمیرُ الاسلام بِالاسلام» دانست و گفت: وهابی‌ها هر که را معتقد به زیارت باشد، مشرک می‌دانند، تفاوتی هم نمی‌کند که شیعه باشد یا سنی!

تخریب مزار صحابه در راستای پروژه «تدمیر الاسلام بالاسلام» است

محمود واعظی، مشاور عالی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به شیوه دشمنان اسلام برای مبارزه با این دین الهی، ابراز داشت: چند سال قبل یک روزنامه سعودی مقاله‌‌ای را تحت عنوان «تدمیر الاسلام بالاسلام» به رشته تحریر درآورد که بسیار هوشیارانه وضیعتی را که امروز با آن روبرو هستیم، ترسیم کرد.

استاد دانشگاه قرآن و حدیث افزود: تدمیر الاسلام بالاسلام یعنی سرکوب و لگدمال کردن اسلام به وسیله اسلام که دشمنان به خوبی برای تضعیف اسلام از این شیوه بهره می‌برند.

واعظی با اشاره به سابقه هتاکی به ساحت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) از تاریخ صدر اسلام، اظهار داشت: اگر به چند جلد نخست بحارالانوار نگاه کنید، احتجاجات و مناظرات رسول اکرم(ص) را با عده‌ای معاند می‌بینید، همچنین بعد از زمان پیامبر(ص) تاکنون همواره جناح‌هایی در مقابل مکتب حقیقت ایستاده‌اند.

*روشی که غربی‌ها برای نابودی اسلام استفاده می‌کنند

رایزن فرهنگی پیشین ایران در قطر ادامه داد: در زمان امام علی(ع) از این هتاکی‌ها فراوان بوده است، در زمان ائمه این شیوه ادامه می‌یابد تا اینکه به نزاع‌های گفت‌وگویی و مخالفت عقیده می‌رسد و در نهایت سر از جنگ‌های صلیبی در می‌آورد.

مشاور عالی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه بعد از جنگ‌های صلیبی، رویکرد جهان غرب درباره اسلام تغییر پیدا می‌کند، اذعان داشت: در این دوره تمدن غربی خودش را همردیف جهان اسلام می‌کند، زیرا دوران حقارتش به پایان رسیده و از قرن 16 به بعد با تعلیم و تعلّم از کشورهای اسلامی و با فرستادن استاد و دانشجو علم از شرق به غرب منتقل شد.

وی با تأکید بر اینکه در این مرحله از تاریخ غربی‌ها با شیوه و سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن!» در ممالک اسلامی جولان می‌دادند، افزود: در این برهه نوع رفتارها غربی‌ها با جهان اسلام تفاوت کرد و توانستند به نوعی تدمیر الاسلام را با کمک صهیونیست‌ها ورق بزنند، یعنی با خود اسلام سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن را پیش‌ بردند.

*هنگامی که غربی‌ها به تاریخ‌نگاری حدیث روی آوردند

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به ایجاد فرقه‌های مختلف در درون اسلام توسط غربی‌ها بیان داشت: در این دوره می‌بینید که فرقه‌های مختلفی در جهان اسلام تولید شد، در واقع از زمانی که مستشرقان و خاورشناسان غربی به کشورهای خود بازگشتند و تاریخ‌نگاری برای قرآن را آغاز کردندو به کالبد شکافی روایات اسلامی روی آوردند.

* برادر «عبدالوهاب» نخستین مخالف او بود

وی درباره وهابیت که دست‌پرورده غرب است، گفت: این فرقه‌ خودش را به اسلام منتسب می‌کند در حالی که نه جزو گروه‌های صدر اسلام است و نه در میان تشیع و اهل تسنن جایگاهی ندارد. ضمن اینکه از نظر آنان هر که معتقد به زیارت باشد، مشرک است، تفاوتی هم نمی‌کند که شیعه باشد یا سنی.

واعظی با اشاره به عقاید وهابیت تکفیری گفت: این گروه مسلمان‌نما با پرچم اسلام با سابقه تاریخی که در منطقه نجد دارند، به کمک جاسوس انگلیسی «مستر همفر» و توسط «محمد بن عبدالوهاب» اعلام موجودیت کرد. جالب اینکه نخستین کسی که به مخالف با عقاید عبدالوهاب برخاست، برادرش «سلیمان» بود.

*جولان فرقه تندرو وهابیت در دهه اخیر

وی با اشاره به جنایات‌های 200 ساله وهابی‌ها افزود: وهابی‌‌ها به شهرهایی نظیر کربلا، بقیع، مکه و مدینه حمله کردند و تا جایی که توانستند دست به تخریب کردند، اما در 8 سال اخیر یک گروه دیگری از نامسلمان‌ها و بعضی از مسلمان‌نماها به عنوان «تکفیری» به وجود آمده‌اند، در حالی که پیامبر(ص) فرموده است: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» و قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقى‏ إِلَیْکُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِناً»؛ حق ندارید به کسی به شما سلام می‌کند بگویید مؤمن نیست، یعنی مرز اسلام با بقیه همان سلام است، با همین گفتن لفظی جمله «لا اله الا الله» مؤمن حرمت دارد.

* قرضای هم به جرگه تکفیری‌ها پیوسته است

واعظی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس اظهار داشت: تکفیری‌ها به جای اینکه بر اساس تحقیق و استدلال حرکت کنند، یک مرزی را برای خودشان درست کردند و گفتند ما بر حق هستیم و بقیه کافر هستند! متأسفانه علمای بزرگی که عمرشان را در تقریب مذاهب اسلامی گذرانده‌‌اند در گرداب وهابیت دچار آمده‌اند.

وی که سابقه چند دیدار با «شیخ یوسف القرضاوی» مؤسس اتحادیه جهانی علمای مسلمان را دارد، ادامه داد: اگر تاریخ زندگانی ایشان را ببینید، سال‌های سال داعیه‌دار وحدت بوده و معروف به «وسطی» بوده و خود را امام وسطین (اعتدالیون) می‌دانسته است، اما متأسفانه امروز می‌بینیم آقای قرضاوی -که حافظ قرآن و صحاح ستّه است- به جرگه تکفیری‌ها ملحق شده‌اند و به نوعی اقدامات هتاکانه آن‌ها را تائید می‌کند.

*فتوایی قابل تأمل از سوی امام جماعت مسجدالحرام/ چرا علیه مبارک و قذافی فتوایی داده نشد؟

مشاور عالی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فتوای دو سال قبل امام جماعت مسجد‌الحرام ابراز داشت: دو سال قبل در مسجدالحرام سؤالی  از امام مسجد پرسیده شد مبنی بر اینکه آیا با دولت‌ها رویارویی و جنگ کردن و تظاهرات راه انداختن جایز است؟ و ایشان فتوا داده بود که جایز نیست، مردم باید سازش داشته باشند و حکومت‌ها باید مدارا کنند، مگر اینکه آن پادشاهی که حکومت می‌کند و در رأس است کفر آشکار و مشخصی داشته باشد مانند سوریه!

واعظی افزود: امام مسجدالحرام در حالی اینگونه فتوا می‌دهد که علیه مبارک و قذافی موضعی نمی‌گیرد اما علیه سوریه فتوا می‌دهد، به دلیل اینکه منش انقلابی دارد و منافع رژیم صهیونیستی را در خطر می‌اندازد!

* سودی که عاید رژیم صهیونیستی می‌شود!

وی با بیان اینکه صهیونیسم از همه ظرفیت‌های جهان اسلام برای تهدید خود جهان اسلام استفاده می‌کند، ادامه داد:‌ هر چقدر دعوای درون اسلام به کشته شدن بیانجامد، برای اسرائیل سودمندتر است، چه تکفیری کشته شود، چه شیعه و چه اهل سنت، همه اینها برای رژیم صهیونیستی سودمند است.

*تنها جرم عالم اهل سنت سوری و رابطه آن با شهادتش

واعظی با اشاره به ماجرای شهادت محمدسعید رمضان البوطی رییس اتحادیه علمای بلاد الشام و از علمای برجسته اهل سنت سوریه، اظهار داشت: تنها جرم البوطی این بود که در کتاب خود مقوله زیارت را صحیح دانسته بود، تکفیری‌ها در این حد تحمل هم نداشتند و گفتند او مسلمان نیست!

وی با تأکید بر اینکه صهیونیسم نمی‌خواهد از مسلمانان نامی باقی باشد،‌ سیاه‌نمایی‌ها در سوریه را حاصل تلاش رژیم صهیونیستی دانست و افزود: تکفیری‌ها در کشورهای دیگر اسلامی سعی می‌کنند که برخی از مسلمانان را به مسیر تأمین منافع صهیونیسم بین‌الملل بکشانند، به طوری که «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به عنوان یک مسلمان سال‌هاست که پیشینه مزدوری صهیونیسم بین‌الملل را دارد و سعی می‌کند یک سازشی را انجام دهد تا در نهایت برنده صهیونیست‌ها باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول