اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنگرود:

نهادینه شدن دیدگاه شهید مطهری ضرورت جامعه است

فرماندار لنگرود گفت: شهید مطهری بهترین اسوه و الگو برای معلمان است و دیدگاه این استاد بزرگ باید در جامعه نهادینه شود.

نهادینه شدن دیدگاه شهید مطهری ضرورت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، کمال محمدبیگی در مراسم گرامیداشت هفته معلم در مدرسه دخترانه راهنمایی شهید محمدباقر صدر این شهرستان با اشاره به نقش محوری معلمان در تربیت جامعه، اظهار کرد: شخصیت انسان‌ها ابتدا در خانه و سپس در مراکز آموزشی برای ورود به عرصه اجتماع شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به فرمایش‌های علی (ع) که فرمود«هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا غلام خود کرده است»، افزود: معلمان مانند چراغی در سرزمین علم و فرهیختگی هستند که دانستن و شناختن را با عشق و ایثار به شیفتگان آموختن ارزانی می‌کنند.

این مسئول، هدف از نامگذاری روز شهادت آیت‌الله مطهری به نام روز معلم را ارزش‌گذاری به معلمان دانست و خاطرنشان کرد: شهید مطهری بهترین اسوه و الگو برای معلمان است که باید دیدگاه آن در جامعه نهادینه شود.

محمدبیگی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم، تصریح کرد: امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نامیده شد، شاهد تلاش هرچه بیشتر نونهالان و دانش‌آموزان در این زمینه باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنگرود نیز در مراسم مذکور با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) الگو و اسوه تمام شیعیان به‌ویژه دانش‌آموزان است و شناخت شخصیت حضرت زهرا (س) می‌تواند جایگاه والای معلمان را تحقق بخشد.

جمشید بائوج لاهوتی، هر روز را متعلق به معلمان دانست و افزود: تکریم معلمان یک ضرورت است و باید جایگاه و منزلت مقام معلم همواره در جامعه مورد تکریم قرار گیرد.

وی، هفته معلم را فرصت ارزشمندی برای تجلیل از مقام معلمان خواند که باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این هفته تلاش کرد.

 این مسئول، جایگاه علمی و تربیتی دانش‌آموزان لنگرود را نسبت به دیگر دانش‌آموزان شهرستان‌های استان مطلوب دانست و متذکر شد: تا دستیابی به قله‌های بلند علمی راه بسیاری است.

وی، مقام و ارزش معلم را بسیار ارزشمند و حساس خواند و یادآور شد: تحول و پویایی هر ملتی به نحوه آموزش و تربیت آن بستگی دارد که بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در فضای تعلیم بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/84002/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول