اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبریز در شوک برکناری تونی اولیویرا

پایان ماه عسل تونی در تراکتورسازی/ تونی به 40 نرسید

پرونده تونی اولیویرا سرمربی پرتغالی تراکتورسازی با اخراج در این تیم بسته شد.

پایان ماه عسل تونی در تراکتورسازی/ تونی به 40 نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، همکاری تونی اولیویرا با تیم تراکتورسازی حتی به یک سال هم نکشید و پس از باخت تیم تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا، تونی از سرمربیگری این تیم اخراج شد.

برکناری تونی در حالی شکل گرفت که این مربی در یک ماه گذشته از دادن برنامه ‌برای فصل آینده امتناع کرده و شرط اول توافقات جدید را تسویه حساب و پرداخت کامل قراردادش ذکر کرده بود.

روزی که تونی اولیویرا به تبریز آمد فکر نمی‌کرد که چنین محبوبیتی یابد و امروز هم هیچکس گمان نمی‌کرد که با وجود محبوبیتش از تیم تراکتورسازی اخراج شود.

 

 

تونی به 40 نرسید

تونی اولیویرا در خرداد ماه سال 91 به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی معرفی شد و 11 ماه بعد از سمت خود برکنار شد.

تیم تراکتورسازی تبریز با هدایت سرمربی پرتغالی خود در مجموع 39 بازی رسمی برگزار کرد که 32 بازی در لیگ برتر شش بازی در لیگ قهرمانان آسیا و یک بازی در جام حذفی است.

17 برد، 13 تساوی و 9 باخت کارنامه تونی در تراکتورسازی محسوب می‌شود، البته عملکرد تونی تا قبل از بازی برگشت با تیم استقلال در تهران بسیار درخشان بود، اما بعد از این بازی تراکتورسازی در سراشیبی قرار گرفته و در 9 بازی خود تنها به یک پیروزی دست یافته است.

نتایج ضعیف تیم تراکتورسازی در چند بازی اخیر دلیل اصلی برکناری تونی ذکر شده و حسن آذرنیا جایگزین وی شد.

مهم‌ترین دستاورد تونی مسلما بهترین پیروزی تاریخ تراکتورسازی با نتیجه پنج بر صفر مقابل گهر زاگرس است همچنین نخستین پیروزی تراکتورسازی در آسیا نیز با تونی به دست آمد.

در دو هفته مانده به انتهای لیگ برتر تراکتورسازی شانس کمی برای کسب مقام قهرمانی یا نایب قهرمانی لیگ برتر دارد و از سوی دیگر در حفظ عنوان سومی و کسب سهمیه مجدد آسیا به شدت از سوی فولاد خوزستان تهدید می‌شود، تراکتورسازی برای سوم شدن خود به سه امتیاز از دو بازی باقیمانده نیاز دارد که شاید با روند چند هفته اخیر سخت به نظر برسد.

برکناری تونی هم برای بازیکنان این تیم و هم طرفدارانش شوک بزرگی بود اما اینکه این شوک چقدر روی کار تراکتورسازان تاثیر گذاشته و این تیم موفق به کسب عنوان سوم و سهمیه آسیا خواهد شد، باید تا 20 اردیبهشت منتظر ماند.

انتهای پیام/60002/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول