اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا:

صنعت پرورش کرم ابریشم در صومعه‌سرا در حال افول است

فرماندار صومعه‌سرا گفت: صنعت پرورش کرم ابریشم در صومعه‌سرا در حال افول است و نیاز به حمایت جدی دارد.

صنعت پرورش کرم ابریشم در صومعه‌سرا در حال افول است

به گزارش خبر‌گزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده در جمع مدیران این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه‌سرا با اشاره به مختصات جغرافیایی و انسانی صومعه‌سرا، اظهار کرد: صومعه‌سرا با مساحت 633 کیلومتر مربع و 127 هزار و 757 نفر جمعیت از جمله شهرستان‌های غربی گیلان محسوب می‌شود.

به گفته وی، صومعه‌سرا دارای 60 درصد جمعیت روستایی و 40 درصد جمعیت شهری، 151 روستا و هفت دهستان است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه مردم این شهرستان مذهبی و ولایی هستند، تصریح کرد: صومعه‌سرا نخستین شهید انقلابی استان را تقدیم نظام و ملت کرده است.

وی با اشاره به تعداد شهدای تقدیمی صومعه‌سرا در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، یادآور شد: صومعه‌سرا 500 شهید، یک‌هزار و 200 جانباز و 149 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حسینعلی‌زاده، شغل اصلی مردم صومعه‌سرا را کشاورزی و محصول عمده تولیدی در آن را برنج ذکر کرد و گفت: بالغ بر 28 هزار هکتار اراضی شالیکاری در صومعه‌سرا وجود دارد که سالانه 75 هزار تن برنج در این شهرستان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا رتبه دوم تولید برنج در گیلان را دارد.

فرماندار صومعه‌سرا از کشت و تولید صنوبر در 11 هزار هکتار اراضی این شهرستان خبر داد و افزود: کشت صنوبر در سراسر کشور با رویکرد جدید تنها در صومعه‌سرا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا قطب تولید گوشت سفید در گیلان محسوب می‌شود، اذعان کرد: وجود چهار واحد کارخانه جوجه‌کشی،17 واحد تولید مرغ مادر و 160 واحد مرغداری صومعه‌سرا را به یک منبع غنی تولید گوشت سفید در کشور تبدیل کرده است.

به گفته حسینعلی‌زاده، صومعه‌سرا از مهم‌ترین مراکز تولید و پرورش ماهیان سرد و گرمابی در گیلان است.

وی با تصریح براینکه روزگاری صومعه‌سرا قطب تولید و پرورش کرم ابریشم در کشور بود، اذعان کرد: به دلایل مختلف از رونق تولید کرم ابریشم و پرورش نوغان در صومعه‌سرا کاسته شده است.

فرماندار صومعه‌سرا، شغل عمده مردم این شهرستان در گذشته را نوغانداری ذکر کرد و متذکر شد: پرورش کرم ابریشم در صومعه‌سرا رو به افول بوده و نیازمند حمایت جدی دولت است.

وی اظهار کرد: پرورش تخم نوغان در سوله‌های پیشرفته در صومعه‌سرا همچنان انجام می‌شود.

حسینعلی‌زاده درباره مصوبه‌های سه سفر گذشته هیئت دولت به گیلان و صومعه‌سرا، تصریح کرد: در سفر نخست بالغ بر 127 پروژه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، سفر دوم با 39 پروژه و 94 درصد پیشرفت و سفر سوم با 11 پروژه و 10 درصد پیشرفت در صومعه‌سرا انجام شده است.

وی، کندی پیشروی مصوبه و پروژه‌های دور سوم از سفرهای استانی دولت به صومعه‌سرا را کسب نکردن مجوز ماده 215 ذکر کرد.

انتهای پیام/84003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول