اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان:

خشکسالی‌ها دلیل عدم مصرف 90 درصدی آب در بخش کشاورزی است

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر عنوان شده که 90 درصد آب زاینده‌رود در بخش کشاورزی مصرف می‌شود اما خشکسالی زاینده‌رود اثباتی برای خلاف این ادعا است.

خشکسالی‌ها دلیل عدم مصرف 90 درصدی آب در بخش کشاورزی است

به خبرگزاری فارس از اصفهان، اسفندیار امینی در نخستین همایش ملی مدیریت محیط زیست شهری و توسعه پایدار با رویکرد پایداری آب در رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: طی سال‌های گذشته رودخانه اصفهان خشک شده و به دنبال این موضوع کشاورزان استان با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حق‌آبه قانونی کشاورزان را گرفته‌اند، اضافه کرد: فعالیت مداوم کشاورزان در سراسر کشور و به ویژه استان اصفهان به یک آرزو مبدل شده است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با تأکید بر اینکه با ساماندهی بخش کشاورزی اشتغال بالایی در سطح استان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اما در حال حاضر با خشک شدن زاینده‌رود درصد بالایی از کشاورزان استان شغل خود را نیز از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه پایداری آب در رودخانه زاینده‌رود باید صورت بگیرد، ادامه داد: در حال حاضر عنوان شده که 90 درصد آب زاینده‌رود در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اما خشکسالی زاینده‌رود اثباتی برای خلاف این ادعا است.

امینی با اشاره به اینکه با خشکسالی و کمبود آب در استان وضعیت معیشتی کشاورزان استان نیز مختل شده است، تأکید کرد: کشاورزان طی سال‌های گذشته از وضعیت موجود ناراضی هستند و با ادامه یافتن خشکسالی‌ها وضعیت اقتصادی کشور نیز با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جاری بودن دائمی آب در رودخانه زاینده‌رود تنها راهکار برطرف شدن مشکلات موجود در استان است، افزود: مسئولان باید مشکلات کشاورزان را شناسایی کنند و با انجام اقدامات لازم به مطالبات این افراد پاسخ بدهند.

انتهای پیام/63004/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول