اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

علم شهید مطهری برگرفته از آموزه‌های قرآنی است

امام جمعه جیرفت گفت: اگر شهید مطهری به عنوان یک عالم برجسته، نامدار همیشه زنده تا ابد در تاریخ بشریت ماندگار ماند به دلیل نشأت گرفتن علم وی از آموزه‌های قرآنی است.

علم شهید مطهری برگرفته از آموزه‌های قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در دیدار رئیس و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به عنوان الگو و اسوه معلمان و تبریک روز معلم اظهار داشت: خداوند در قرآن برای تعدادی از مردم از جمله شهدا، مؤمنان، مجاهدان فی سبیل‌الله و ... درجه‌هایی تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه علما و اندیشمندان بسیار رفیع است، افزود: طبق آیات قرآن «کسانی که دارای علم هستند، درجات دارند»؛ قرآن قضاوت در مورد تفاوت عالمان با سایر را نیز به مردم واگذار کرده است.

عسکری با بیان اینکه در آموزه‌های دینی نیز از علم به عنوان نور یاد می‌شود، تصریح کرد: اگر شهید مطهری به عنوان یک عالم برجسته، نامدار همیشه زنده تا ابد در تاریخ بشریت ماندگار ماند؛ به دلیل نشأت گرفتن علم وی از آموزه‌های قرآنی است.

وی ابراز داشت: پرچمدار تمام خیانت‌هایی که در جامعه بشریت صورت می‌گیرد، علمایی هستند که علم آنها ریشه در زباله‌دان‌های هواهای نفسانی و شیطانی دارد، اما ریشه علم شهید مطهری برگرفته از قرآن و عترت است.

عسکری با تأکید بر اینکه هیچ‌کس از آثار شهید مطهری گمراه نشده و نمی‌شود، عنوان کرد: بر همین اساس باید تلاش شود، دانش‌آموزان را به قرآن و عترت متصل کرد تا در نهایت افراد خدمتگزاری مانند دانشمندان هسته‌ای شوند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه چشم و امید نظام مقدس جمهوری اسلامی به آموزش و پرورش است، گفت: اگر پایه و اساس وجود دانش‌آموزان در آموزش و پرورش صحیح ساخته شود، هرجا باشند، انسان‌های موفقی می‌شوند.

عسکری بیان داشت: معلمان پایه ابتدایی به دلیل اینکه به طور مستقیم با جان پاک و فطرت سالم کودکان در ارتباط هستند و با کسانی که رنگ و بوی خدایی دارند، سروکار دارند، به اندازه‌ای قابل تقدیر هستند که به حال آنان غبطه می‌خورم.

وی، معلمان را سربازان تعلیم و تربیت دانست که در خط مقدم در حال فعالیت هستند، اذعان داشت: باید با تدبیر و شجاعت وارد میدان شد تا خروجی آن دانش‌آموزانی باشند که موجب سربلندی و افتخارآفرینی جهان اسلام شوند.

انتهای پیام/80001/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول