اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان مطرح کرد

پرداخت غیر حضوری 30 درصد مشترکان برق همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه در سطح کشور 70 درصد مردم بهای قبوض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می‌کنند، گفت: در استان همدان این میزان 30 درصد است.

پرداخت غیر حضوری 30 درصد مشترکان برق همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حاجی‌رضا تیموری در مراسم گرامیداشت هفته کارگر و صنعت برق در همدان اظهار کرد: دهم اردیبهشت ماه مصادف با روز صنعت برق بود و اهمیت این صنعت و نقش موثر آن در تولید و اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به هفته مقام زن افزود: از هفتم تا سیزدهم اردیبهشت نیز هفته مقام زن و روز مادر با عناوینی چون ایثار و ولایت‌پذیری، زن حماسه‌ساز سیاست و اقتصاد، زن تربیت و محکم کننده بنیان خانواده نامگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تنها زنی است که پدر، شوهر و خودش معصوم بودند، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام به ایشان لقب ام‌ابیها و خداوند متعال نیز به این بانوی بزرگوار لقب کوثر عطا کردند چرا که ایشان سرچشمه تمام خوبی‌های جهان است.

وی با اشاره به توانمندی زنان در شرکت توزیع برق تصریح کرد: توانمندی و عزم و اراده زنان در تمام عرصه‌ها ستودنی بوده و نقش مؤثر و کارساز آنان در جوامع بشری انکارناپذیر است.

تیموری با تشکر از زحمات و تلاش بانوان شاغل در شرکت توزیع نیروی برق همدان یادآور شد: برتر شدن شرکت در بین دستگاه‌های اجرایی استان مدیون تلاش خستگی‌ناپذیر مجموعه است.

وی با اشاره به مقام کارگر عنوان کرد: کارگر از دیدگاه اسلام بسیار ارزشمند است به گونه‌ای که پیامبر و ائمه (ع) نیز از کارگر تجلیل می‌کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان افزود: همان گونه که در روایات آمده، کارگری که برای اداره زندگی خانواده‌اش سعی و تلاش می‌کند به عنوان جهادکننده در راه خدا قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: یقیناً آمریکا و تمام مستکبران جهان و عناصر وابسته به آنان از کار کردن ما و به گردش در آمدن چرخ صنعت ما نگران و ناراضی هستند.

 * کارگران گرداننده اصلی عرصه خدمات‌رسانی

تیموری ابراز داشت: دشمنان از فعال بودن و خودکفایی ما نگران هستند و از بصیرت و آگاهی کارگران جهان اسلام سخت رنج می‌برند.

وی تأکید کرد: افتخارات کسب شده و رضایتمندی مردم و مسئولان نیز مدیون نقش ارزنده کارگران و مردان سختکوشی است که گرداننده اصلی عرصه خدمات‌رسانی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان کارگران را سرمایه اصلی هر سازمان و کشوری دانست و گفت: کارگران فعالان عرصه زندگی هستند.

وی با اشاره به روز صنعت برق خاطرنشان کرد: صنعت برق در فرآیند توسعه اقتصادی کشور یک صنعت کلیدی و گرداننده اصلی چرخ توسعه استان و کشور به شمار می‌رود.

تیموری افزود: صنعت برق در استان به همت تلاشگران خدوم مایه خیر و برکت و آرامش جامعه است چرا که صد درصد جامعه شهری و روستایی استان از نعمت روشنایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اعطای نشان ملی خدمت به وزارت نیرو توسط رئیس جمهور بیان کرد: طی سال گذشته توسط شرکت‌های توزیع کشور و با همراهی مردم به میزان 2 هزار مگاوات از پیک بار کشور کاسته شد و این امر به معنای ساخت دو نیروگاه مجازی هر یک به قدرت یک هزار مگاوات بدون پرداخت هزینه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان تصریح کرد: قدرت نیروگاهی نصب شده کشور 69 هزار مگاوات است که در منطقه رتبه نخست و در جهان نیز در رتبه چهاردهم قرار داریم.

وی ادامه داد: اگر هر مشترک همت کرده و یک لامپ 100 وات را خاموش کند در کشور سه نیروگاه یک هزار مگاواتی مجازی ساخته می‌شود و در نتیجه منابع نفتی و سرمایه‌های زیرزمینی حفظ می‌شود و این صرفه‌جویی موجب می‌شود تا اعتبارات در دیگر پروژه‌ها از قبیل اصلاح شبکه‌‌های فرسوده یا در زیر ساخت‌های حمل و نقل هزینه شود.

*3 درصد رشد مصرف در بخش صنعت و کشاورزی

تیموری با اشاره به نقش مشترکان در کاهش تلفات انرژی، تعداد قطعی‌ها برق و انرژی توزیع نشده ابراز داشت: استفاده از کابل خودنگهدار، نصب کنتورهای دیجیتالی، استفاده از ترانس‌های کم ظرفیت، پرداخت غیرحضوری بهای انرژی، ارائه خدمات با بهره‌گیری از سیستم‌های مکانیزه از جمله خدماتی است که موجب ارتقای رضایتمندی مردم و مسئولان شده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور 70 درصد مردم بهای قبوض خود را به صورت غیر حضوری پرداخت می‌کنند، گفت: در استان همدان این میزان 30 درصد است که اجرای این مهم پرداخت 100 میلیون قبض برق در کشور صرفه‌جویی زیادی از نظر زمانی و ریالی به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان اظهار داشت: کسب رتبه عالی در ارزیابی جشنواره شهید رجایی، کسب رتبه سوم در طرح تکریم ارباب رجوع از حضور فعال و جدی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق در خدمات‌رسانی به مردم دارد.

وی با تأکید بر جمع‌آوری برق‌های غیر مجاز عنوان کرد: برای ارتقای رضایتمندی مشترکان در ارائه سرویس مطلوب به آنان باید کنتورهای معیوب تعویض شده و لوازم اندازه‌گیری در بازه زمانی تست و نسبت به رفع عیوب آنها اقدام شود.

تیموری یادآور شد: از دیگر برنامه‌هایی که باید با جدیت پیگیری شود به حداقل رساندن احداث شبکه‌های فشار ضعیف، استفاده از خط 20 کیلوولت با ترانس‌های کم‌ظرفیت و جایگزینی لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های کم‌مصرف با بازده بالا در روشنایی معابر است.

وی با تأکید بر اصلاح ضعف ولتاژ شبکه‌ها بیان کرد: باید با همراهی و کمک  مشترکان در راستای استفاده بهینه از انرژی تحویلی تلاش شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه طی سال نخست اجرای هدفمندی 10 درصد مصرف انرژی در سطح استان کاهش یافت، افزود: در سال گذشته 3 درصد رشد مصرف در استان داشته‌ایم که خوشبختانه مصرف بخش خانگی و تجاری کاهش و مصرف بخش صنعت و کشاورزی افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: در راستای کم کردن قیمت تمام شده برای مشترکان باید پرت انرژی به حداقل برسد که تلاش ما بر آن است تا پایان برنامه پنجم تلفات انرژی به 10 درصد برسد.

 *توجه به مسائل ایمنی برای پویایی هر سازمان الزامی است

تیموری با اشاره به رویکرد امسال شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: سلامت اداری و کارهای فرهنگی و تبلیغی در راستای مدیریت مصرف، تعامل با ادارات، سازمان‌ها، صدا و سیما، روزنامه‌ها، نشریات محلی، رسیدگی به شکایات مردم، نظرسنجی از مردم و مسئولان برای ارتقای خدمات ارائه شده باید در سرلوحه امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل ایمنی برای پویایی هر سازمان الزامی است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای ساماندهی شرکت‌های توزیع و آماده‌سازی برای واگذاری سهام دولت در این شرکت‌ها صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان یادآور شد: ساماندهی به گونه‌ای است که تمام مسائل حاکمیتی و فنی همچنان بر عهده شرکت توانیر خواهد بود و اداره شرکت‌ها به صورت اقتصادی بر اساس سیاست‌های حاکمیتی در چارچوب اساسنامه توسط مجمع عمومی انجام خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: در اجرای سیاست‌های اصل 44 با طرح موضوعاتی از قبیل مدل اقتصادی شرکت‌های توزیع در قالب بنگاه‌های بهره‌ور و سیر مراحل شکل‌گیری و تجدید ساختار اقتصادی در شرکت‌های توزیع در دست اقدام است.

تیموری ابراز داشت: توسعه سیستم‌های مدیریتی، بهبود و توسعه مدیریت بهره‌برداری، مدیریت برنامه‌ریزی و منابع انسانی گام‌هایی برای ارتقای سطح شرکت و رضایتمندی ذینفعان هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا در زمینه‌های فنی، مالی و پشتیبانی، مدیریتی و بهره‌برداری بالاتر از شاخص‌های تعیین شده دست یابیم و تمام اهداف تبیین شده تحقق یابند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به نقش مدیریت منابع انسانی اظهار کرد: نقش مدیریت منابع انسانی در موضوعاتی چون انگیزش، جذب، نگهداشت و فرهنگ‌سازی بر کسی پوشیده نیست.

به گفته وی مدیریت منابع انسانی می‌تواند به عنوان حامی کارکنان در افزایش رضایت، انگیزش و تعهد نیروها نقش موثریی داشته و با مدیران برای شناسایی و حل مسائل و نیازهای کارکنان مشارکت داشته باشد.

تیموری با بیان اینکه تشویق کارکنان به مشارکت فردی و تیمی و برقراری تناسب بین توسعه منابع انسانی و استراتژی دانش سازمان از دیگر مزایای مدیریت منابع انسانی است، گفت: این مدیریت در بررسی چالش‌های انگیزشی، کارآمدی، برنامه‌ریزی و جذب منابع انسانی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه افزود: سهم ما خادمان صنعت برق بالا بردن ضریب اطمینان تأمین برق و استمرار جریان برق برای خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان وحدت را مهمترین عامل موفقیت مردم برای اقتدار حکومت اسلامی و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: حضور همه ما در صحنه و به دور از تفرقه خلق حماسه سیاسی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه سخنانش برای داشتن برق مطمئن و پایدار بیان داشت: مردم نباید در حریم شبکه‌های برق بنا احداث کنند و به صورت غیر مجاز از شبکه‌های برق استفاده کنند بلکه با مراجعه به ادارات برق از تسهیلات قسطی برای خرید انشعاب قانونی استفاده کنند.

تیموری تأکید کرد: مشترکان نیز می‌توانند با پرداخت به موقع بهای انرژی مصرفی خود شرکت توزیع نیروی برق را در خدمات رسانی بهتر یاری کنند.

وی خواستار همکاری بیشتر شهرداری‌ها با شرکت برق شد و اضافه کرد: شهرداری‌ها باید نسبت به هرس درختان اقدام کنند تا در اثر بارش برف سنگین یا شرایط جوی نامساعد شبکه‌های برق تخریب نشوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان از استاندار خواست تا اعتباراتی برای اصلاح شبکه‌های فرسوده، توسعه برق روستاها، برق‌رسانی به مساکن مهر و شهرک‌های صنعتی به شرکت توزیع نیروی برق استان تخصیص دهد.

در پایان نیز از 15 نفر از بانوان شاغل در شرکت و 19 نفر از کارگران نمونه شرکت توزیع نیروی برق همدان تقدیر شد.

انتهای پیام/89006/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول