اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

گروه‌های انحرافی در مسیر تفرقه حرکت می‌کنند / مطهری و البوطی دو شخصیت‌ تأثیرگذار جهان اسلام

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اگر امروز دشمنان در راستای تفرقه بین شیعه و سنی حرکت می‌کنند به دلیل مزدوران مفتی، وهابی و سلفی است که با نام اسلام دست به ایجاد تفرقه می‌زنند.

گروه‌های انحرافی در مسیر تفرقه حرکت می‌کنند / مطهری و البوطی دو شخصیت‌ تأثیرگذار جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله محمدحسن اختری ظهر امروز در یادواره شهید البوطی که با حضور جمعی از علمای سراسر کشور در مرکز بزرگ غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذاری در جهان اسلام وجود دارد که با کارهایشان زمنیه تحول و دگرگونی بزرگ را ایجاد کرده‌اند.

وی از آیت‌الله شهید مطهری و علامه شهید البوطی به عنوان دو شخصیت‌ تأثیرگذار در جهان اسلام نام برد و گفت: آیت‌الله مطهری در دورانی که تمام مناطق کشور را افکار کمونیستی پر کرده بود و مسائل و گرایش‌های کمونیستی و التقاطی و بی‌بند و باری رایج بود؛ به درستی وارد میدان شد و با نوشتن کتاب‌ها و برگزاری کلاس‌های خود در دانشگاه‌ها، افکار اصیل اسلام ناب محمدی(ص) را عرضه کرد.

وی از شهید البوطی نیز به عنوان یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در عصر امروز نام برد و گفت: این شهید بزرگوار بدون کوچکترین واهمه‌ای در مقابل تمام گروه‌های التقاطی عرب و غیرعرب ایستاد و خون پاکش را در مسیر اهداف دین اسلام فدا کرد.

به گفته آیت‌الله اختری، شهید البوطی چه در مجامع دانشگاهی و در مساجد و با چاپ بیش از 40 کتاب ضمن معرفی ارزش‌های دین اسلام، چهره واقعی گروه‌های انحرافی را به مسلمانان نشان داد.

وی اضافه کرد: شهید البوطی با روشنگری‌هایش به خوبی نشان داد که گروهک‌های انحرافی طرفدار اسلام و مسلمانان نبوده و تنها هدفشان تحقق اهداف دشمنان اسلام به ویژه اسرائیل و آمریکاست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: شهید البوطی در دوران بحران و آشفتگی با سخنرانی‌های تأثیرگذار خود توانست تمامی معادلات سوریه را تغییر دهد.

وی، مهم‌ترین هدف امروز دشمنان را ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمنان می‌توانند به فتنه شیعه و سنی دست بزنند، به خاطر مزدوران مفتی، وهابی و سلفی است که با نام اسلام و مسلمان دست به ایجاد تفرقه می‌زنند.

به گفته وی، این عالم نماهای مزدور با فتواهای انحرافی خود زمینه ایجاد تفرقه در بین مسلمانان را فراهم می‌کنند.

وی در پایان نقش علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن را در مقابله با این گروهک‌های انحرافی تعیین‌کننده دانست و گفت: این وظیفه روحانیون و علمای دینی است که با روشنگری و بصیرت افزایی جامعه مانع از تحقق اهداف دشمنان و ایجاد شکاف در بین مسلمانان شوند.

انتهای پیام/79002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول