اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله اراکی در یادواره شهید رمضان‌البوطی:

جنگ علیه مقاومت اسلامی جنگ علیه تمامی مسلمانان است/ منحرفان به خط ولایت بازگردند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مقاومت اسلامی را نماد اصلی هویت مسلمانان در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های کفار دانست و بر اتحاد و همبستگی امت اسلامی در این راستا تأکید کرد.

جنگ علیه مقاومت اسلامی جنگ علیه تمامی مسلمانان است/ منحرفان به خط ولایت بازگردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در یادواره شهید علامه سعید رمضان‌البوطی مفتی اعظم فقه شافعی سوریه که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: مبحث مقاومت اسلامی امری لازم و ضروری برای حفظ اقتدار و عزت جامعه اسلامی بوده و نماد هویت و اقتدار مسلمانان به شمار می‌آید.

وی افزود: هویت مسلمانان به تبعیت از سیره رسول‌الله(ص) بستگی دارد چرا که پرورش امت اسلامی و ارائه مکتب متعالی اسلامی دستاورد رسالت رسول‌الله(ص) بوده و باید همواره حافظ این دستاوردها باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: تفاوت بین جامعه اسلامی و جامعه کفر در ولایت‌پذیری نیست بلکه در نوع و ماهیت ولایتی است که اهالی آن جامعه از آن پیروی می‌‌کنند.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: بدون شک تبعیت از ولایت کفر نتیجه‌ای جز نابودی، سرافکندگی، تفرقه و ذلت را برای بشریت به دنبال نخواهد داشت اما در مقابل ولایت مؤمن و الهی موجب سربلندی، عزت، اقتدار و اتحاد و همبستگی بوده و تعالی روزافزون جامعه را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: جبهه کفر و استکبار با تمام توان به دنبال دورکردن مسلمانان از ولایت خدا و رسول الله(ص) بوده و متأسفانه در این مسیر نیز برخی افراد ناآگاه به انحراف از مسیر ولایت کشیده‌ می‌شوند که در صورت بازگشت سریع‌شان این انحراف و خطا قابل جبران خواهد بود.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: دور شدن مسلمانان از ولایت الهی و تن دادن به ولایت‌کفر نه تنها موجب ذلت و خواری آنان و زمینه‌ساز تسلط دشمنان بر منابع طبیعی و انسانی مسلمانان دارد بلکه بزرگترین نماد و شاخصه امت اسلامی را که مقاومت اسلامی است در هم شکسته و زمینه را برای شکست‌های بزرگتر مسلمانان در برابر کفار فراهم می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از مقاومت اسلامی به عنوان بزرگترین سرمایه مسلمانان یاد کرد و خواستار توجه بیش از پیش امت اسلامی برای حفظ و تقویت این مهم شد.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: از بین بردن مقاومت اسلامی یعنی از بین بردن امت رسول‌الله(ص) و جنگ علیه امت اسلامی لذا باید همه مسلمانان در جبهه مقاومت نقش‌آفرینی کرده و به هیچ دشمنی اجازه توطئه‌افکنی ندهند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس برگزاری یادواره شهید علامه سعید رمضان‌البوطی مفتی اعظم فقه شافعی سوریه و از علمای برجسته حوزه تقریب مذاهب در جهان اسلام را برخود واجب دانسته و در مسیر نشر هرچه بیشتر افکار و عقاید این عالم فرزانه تلاش خواهیم کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان اظهار داشت: شیخ البوطی نماد مقاومت اسلامی در سوریه بوده و بدون شک گرامیداشت دستاوردها و خدمات چندین دهه این عالم والامقام و حمایت از جبهه مقاومت و علمای فعال در این حوزه در کشور لبنان، فلسطین، سوریه و دیگر نقاط جهان اسلام امری واجب بوده و باید همه مسلمانان در این خصوص تلاش کنند.

انتهای پیام/79006/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول