اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک سفر انتخاباتی به یاسوج

شریعتمداری: جهانگیری در منتهی‌الیه سمت راست اصلاحات است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در یاسوج و در حاشیه برنامه‌های متعدد خود از هر دری سخن گفت؛ آن‌جا که برخی کاندیداهای اصلاح‌طلبان را متمایل به اصولگرایان دانست و یا از مشکلات اقتصادی ایجاد شده توسط دولت فعلی سخن به میان آورد.

شریعتمداری: جهانگیری در منتهی‌الیه سمت راست اصلاحات است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌های رسمی حاشیه‌هایی وجود دارند که پر رنگ‌تر از متن هستند از این‌رو نشست‌ها و برنامه‌های انتخاباتی محمد شریعتمداری در یاسوج نیز مستثنی از این قاعده نبود.

به گزارش فارس، شریعتمداری یکشنبه در چندین نشست انتخاباتی در این شهر به نکاتی اشاره کرد که ذکر آن‌ها خالی از لطف نیست، نکاتی که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از ابهامات باشد.

*این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خود را متعلق به قوم لر دانست و به مانند برخی از کاندیداهای انتخابات 88 خود را داماد لرها معرفی کرد.

*شریعتمداری به یکی از کاندیداهای اصلاحات که رویه‌ای به غیر از دیگران در پیش گرفته اشاره کرد و گفت: در میان ما چند نفر تنها آقای کواکبیان است که به گونه‌ای دیگر در انتخابات کنونی رفتار می‌کند.

*این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری که در ابتدای سخنان خود شعری لری را به صورت دست و پا شکسته از روی متن خواند و از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان ‌آورد و در چندین مورد هم به جای کهگیلویه و بویراحمد از لفظ چهارمحال بختیاری استفاده کرد!!!

*وی با معرفی دو چهره از میرحسین موسوی در انتخابات 88 گفت: تا پیش از روز جمعه همه کارهای میرحسین در راستای ایجاد شور و شوق و به عبارتی عبادت بود و از روز جمعه به بعد وی از قانون فاصله گرفت.

*وزیر بازرگانی دولت اصلاحات به دانشجویان گفت هر که می‌خواهد خوشش بیاید و هر که می‌خواهد بدش بیاید چرا که من برای تقویت پایه‌های نظام آمده‌ام و برای همین هیچ‌گاه به دنبال ایجاد موج در جامعه نیستم و به موج سواری اعتقاد ندارم.

*شریعتمداری خود را اصلاح‌طلب با حفظ اصول معرفی کرد و گفت: معتقدم برخی در دولت کنونی و در دولت خاتمی به دنبال انحلال طلبی بودند.

*کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری اقتصاد ایران را بسیار پر قدرت دانست که هیچ کس قادر به چپ کردن آن نیست و ادامه داد: اما من به دولت کنونی به خاطر این همه مشکلاتی که توانسته برای اقتصاد پر قدرت کشور ایجاد کند جایزه نوبل می‌دهم.

*وی در یکی از نشست‌های انتخاباتی خود در یاسوج با انتقاد از دولت کنونی که نخواست از تجربه مشاوره‌ای و اجرایی و مطالعاتی مدیران توانمند گذشته استفاده کند، گفت: کسی که 12 سال در اوپک مسئولیت اجرایی داشته اکنون عضو هیئت مدیره یک شرکت تولید کننده «سس» است.

*شریعتمداری به نوع تفکرات کاندیداهای انتخاباتی جریان اصلاح‌طلبی و تمایل آن‌ها به راست و چپ اشاره کرد و گفت: به طور مثال آقای جهانگیری در منتهی‌الیه سمت راست جریان اصلاحات قرار دارد. 

*وی با انتقاد شدید از دیپلماسی خارجی دولت کنونی گفت: آمدند و پنج نفر را برای پنج نقطه جهان مأمور کردند که به موازات دستگاه سیاست خارجی فعالیت کنند و بلایی را که به سر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آوردند می‌خواستند به سر وزارت خارجه هم بیاورند.

*شریعتمداری که در معرض سؤالات متعدد و متنوعی قرار گرفته بود مجبور به حرف زدن در مورد جریان انحرافی هم شد و در تنها اظهار نظر خود در این باب گفت: جریان انحرافی مثل جریانات سیاسی دیگر خیلی وضعیت روشن و دقیقی ندارد و معلوم نیست رهبر این جریان کیست، ولی معتقدم بازی کردن با عقاید و باورهای مذهبی دیگران یکی از کارهای نابخشودنی است.

انتهای پیام/2571/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول