اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص رتبه هشتم ذخایر معدنی به خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این استان رتبه هشتم ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

اختصاص رتبه هشتم ذخایر معدنی به خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، علیرضا جمیع در سفر به درمیان اظهار کرد: در حال حاضر 316 معدن دارای پروانه بهره‌برداری با احتساب شهرستان طبس با ذخیره قطعی 685 میلیون تن در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی رتبه هشتم ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

جمیع با بیان اینکه میزان استخراج اسمی سالانه معادن استان  6.5 میلیون تن است، افزود: از مجموع 68 ماده معدنی موجود در کشور 35 مورد از آن در استان خراسان جنوبی شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی میزان سرمایه‌گذاری در بخش معدن خراسان جنوبی را بیش از یک‌هزار و300 میلیارد ریال خواند و اضافه کرد: سهم بخش معدن در اشتغال استان 6 هزار و 225 فرصت شغلی است.

جمیع اهتمام در توسعه معادن استان را یکی از مصادیق حماسه اقتصادی بیان کرد و اظهار داشت: تشکیل ستاد اجرایی توسعه معادن در استان‌ها نیز گامی در راستای شعار سال است.

وی با بیان اینکه معدن نخستین حلقه زنجیره تولید و مولد اشتغال پایدار است، افزود: پهنه‌بندی و ظرفیت‌سنجی معادن استان تا خرداد ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صدور 371 پروانه اکتشاف معدن در استان خبر داد و متذکر شد: از این تعداد 17 پروانه در حوزه شهرستان درمیان است.

انتهای پیام/2248/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول