اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

تدوین طرح جامع ساماندهی معادن در قم

استاندار قم با تاکید بر ضرورت تدوین طرح جامع ساماندهی معادن استان ابراز امیدواری کرد که با تدوین این طرح و سیاست‌گذاری مناسب شاهد ارتقاء کیفی و افزایش بهره‌وری در این بخش اقتصادی باشیم.

تدوین طرح جامع ساماندهی معادن در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در جلسه ستاد اجرایی معدن استان قم با اشاره به ضوابط قانونی تشکیل ستاد اجرایی معدن در استان‌ها اظهار داشت: ستاد اجرایی توسعه بخش معدن در استان‌ها بر اساس مصوبه کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی و با هدف اجرای مصوبات کارگروه ملی توسعه معادن و رفع موانع و مشکلات معدن‌کاری و نیز اتخاذ تصمیمات مقتضی در راستای توسعه نقش معدن تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ستاد در امتداد اولویت‌های اقتصادی دولت نظیر اشتغال، مسکن و کشاورزی فعال شده است افزود: توجه ویژه دولت به مباحث اقتصادی موجب شده تا استان‌ها عملکرد موفقی در بخش مسکن، اشتغال و کشاورزی داشته باشند.

استاندار قم از ستاد اجرایی بخش کشاورزی استان قم به عنوان نمونه‌ای ممتاز یاد کرد و گفت: با وجود اینکه این ستاد اجرایی عمر کوتاه 14 ماهه در کشور و استان قم دارد اما در همین مدت کوتاه با پرداخت قریب به 90 میلیارد تومان اعتبار کمک شایانی به رونق تولید و ارتقای بخش کشاورزی در استان داشته است.

پیریایی به توفیقات بخش اشتغال استان اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش تعهد استان 29 هزار شغل بود که در سال گذشته به مراتب بیشتر از این آمار ایجاد اشتغال تحقق پیدا کرد و نزدیک به 32 هزار شغل ایجاد شد.

وی افزود: احداث 59 هزار واحد مسکن، احداث 280 کیلومتر خط لوله انتقال آب و رونق ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی موید اهتمام جدی دولت به مباحث اقتصادی در استان قم بوده و در سال حماسه سیاسی و اقتصادی این رویکرد با قوت و جدیت بیشتری تداوم خواهد یافت.

رئیس ستاد اجرایی معدن استان قم با تاکید بر لزوم تشکیل مستمر جلسات ستاد اظهار کرد: تشکیل منظم جلسات ستاد اجرایی توسعه بخش معدن ضمن استیفای حقوق دولت، زمینه ساماندهی، شناسایی، اکتشاف و بهره‌برداری از معادن استان را فراهم خواهد کرد.

پیریایی افزود: بنای حضور اعضا در این جلسات باید تحقق بینش مقام معظم رهبری در خصوص حماسه سیاسی و اقتصادی باشد.

وی در ادامه با اشاره به وظایف قانونی ستاد اجرایی معدن افزود: یکی از وظایف مهم این ستاد شناسایی دقیق معادن فعال و غیر فعال و نظارت بر عملکرد آن‌ها است.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت تدوین طرح جامع ساماندهی معادن استان ابراز امیدواری کرد که با تدوین این طرح و سیاست‌گذاری مناسب شاهد ارتقاء کیفی و افزایش بهره‌وری در این بخش اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول