اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

ایجاد پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه سمنان

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه سمنان به عنوان یکی از دانشگاه‏های پیشگام در این بخش خبر داد.

ایجاد پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان مرتضی براری ظهر امروز در جلسه‏ای با رئیس و معاونان دانشگاه سمنان که در حاشیه چهارمین سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان در این شهرستان تشکیل شد، به ایجاد پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه سمنان اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در قالب تفاهم‏نامه‏ای که امروز منعقد شد، این پژوهشکده به تصویب رسید تا ایجاد شود.

براری ادامه داد: دانشگاه سمنان جزو نخستین دانشگاه‏های کشور است که پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن راه‏اندازی می‏شود و این امر توفیقی بزرگ برای جامعه علمی و فناوری استان سمنان محسوب می‏شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین در این جلسه، تفاهم‏نامه همکاری بین دانشگاه سمنان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، همکاری در تاسیس پژوهشکده آی.سی.تی، توسعه فناوری‏های نوین و تربیت استاد و دانشجو در دوران تحصیلات تکمیلی در رشته‏های آی.سی.تی از مهم‏ترین مفاد این تفاهم‏نامه است.

راه‏اندازی آزمایشگاه‏های مرجع در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، تقویت شرکت‏های دانش‏بنیان آی.سی.تی و آی.تی و اعطای تسهیلات قرض‏الحسنه و کم‏بهره به این شرکت‏ها از دیگر بندهای این تفاهم‏نامه است.

در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، وزرا و هیئت دولت نیز در استان سمنان حضور دارند و هر کدام در حوزه کاری خود، مشکلات را مطرح و درخواست‏های مردمی را رسیدگی کردند.

سخنرانی در جمع مردم سمنان و شاهرود، تشکیل کارگروه‏های تخصصی، نشست پایانی هیئت دولت و تشریح مصوبات و دستاوردهای سفر از مهم‏ترین برنامه‏های کاری رئیس جمهوری در استان سمنان است.

سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت پس از وقفه‌ای یک ساله، بار دیگر با سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران به استان سمنان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین سفر استانی رئیس ‌جمهور در خرداد ماه سال گذشته و به استان خراسان رضوی انجام شد که طولانی‌ترین سفر استانی احمدی‌نژاد محسوب می‏شود.

رئیس‌جمهور در این سفر در بیش از 45 شهر استان خراسان رضوی سخنرانی کرد.

انتهای پیام/2249/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول