اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم:

وزیر کار به شرط افزایش حقوق کارگر تا 800 هزار تومان رأی اعتماد می‌گیرد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورتی یکشنبه رأی اعتماد از مجلس می‌گیرد که حقوق کارگران را حداقل تا 800 هزار تومان ارتقا دهد.

وزیر کار به شرط افزایش حقوق کارگر تا 800 هزار تومان رأی اعتماد می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرمؤذن عصر امروز در مراسم تجلیل از کارگران که به همت خانه کارگر اردبیل در تالار حافظ این شهر برگزار شد، اظهار داشت: اساس و مبنای اقتصاد مولد در دست کارگران زحمتکش است و کارگران همیشه در کانون و مرکز توجه قرار داشته و تلاش آنها سبب شده تا بخش عظیمی از فعالیت‌ها و حرکت‌ها در جامعه اسلامی رونق کافی بگیرد.

وی با یادآوری اینکه کارگران امروز در نهایت دلسوزی و نگه داشتن حجب و حیا با وجود مشکلات متعدد سعی می‌کنند در سنگر تولید آماده و مهیا باشند، تصریح کرد: ما معتقدیم حقوق کارگران هیچ تناسبی با افزایش تورم و نرخ کالاهای اساسی و معیشتی آنها ندارد و باید به حدی این حقوق افزایش یابد تا آنها بتوانند حداقل ماهانه معاش اولیه خود را تأمین کنند.

عضو فراکسیون کارگران مجلس نهم خاطرنشان کرد: ما در این فراکسیون با همراهی رئیس و دبیر دلسوز این فراکسیون، محجوب سعی می‌کنیم شرط رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را افزایش حقوق کارگران تا سقف 800 هزار تومان قرار دهیم و از وزیر پیشنهادی نیز انتظار داریم این شرط را بپذیرد تا دغدغه و مشکلات کارگران برطرف شود.

پیرمؤذن با بیان اینکه با افزایش تورم لجام گسیخته کارگران ما توان خریدشان به حداقل رسیده و نمی‌توانند بخش عظیمی از مشکلات زندگی خود را مرتفع کنند، اضافه کرد: منبع مورد نظر برای تأمین این میزان حقوق حداکثری نیز پیشنهاد شده است.

وی بیان کرد: ما از وزیر پیشنهادی در جلسه‌ای که روز شنبه و یکشنبه برگزار می‌کنیم، می‌خواهیم تا این منابع اعتباری را از طریق منابع درآمدی شرکت شستا و یا از محل بیمه ساختمانی که پول کلانی نصیب تأمین اجتماعی می‌شود، تأمین کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 200 نماینده عضو فراکسیون رهروان ولایت صبح یکشنبه با عباسی وزیر پیشنهادی کار نشستی برگزار کرده و شرط و شروط خودمان را با او در میان می‌گذاریم، یادآور شد: ما انتظار داریم، وزیر جدید بتواند مشکلات و تنگناهای پیش‌روی جامعه کارگری را با تدبیر درست برطرف کند.

پیرمؤذن گفت: حل مشکلات کارگری قطعاً در گرو حل مشکلات کارفرمایان است و ما از وزیر پیشنهادی می‌خواهیم تا به صورت همه‌جانبه این مشکلات را برطرف و در یک تفاهم و همدلی کارگر و کارفرما بتواند حق و حقوق هر دو را تأمین کند.

وی افزود: در اقتصاد کشوری که نگاه و بینش آن اسلامی و دینی است، شایسته نیست؛ ماهی آماده به مردم دهیم و بخواهیم جامعه را بدون فعالیت، حرکت و تکاپویی خاص به سمت کسب منابع بادآورده سوق دهند، در حالی که می‌توانیم با لوازم و اسباب صید ماهی به آنها آموزش دهیم تا خود صیاد شوند.

90 درصد جمعیت کشور رنج معیشت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم در ادامه سخنان خود با انتقاد از دولت احمدی‌نژاد که 50 هزار تومان رایانه داده، اما به دلیل پرداخت نکردن سهم صنعت تورم بیش از حد را به جامعه تزریق کرده است، تصریح کرد: تا زمانی که سهم صنعت از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص نیابد، فرصت شغلی فراهم نشود و اقتصاد مولد به مرحله شکوفایی نرسد، محال امر است که بتوان کاری از پیش برد.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: اگر این حرکت‌ها به ثمر ننشیند، جامعه لباس ذلت می‌پوشد، به طوری که امروز 90 درصد جمعیت کشور رنج معیشت دارند.

وی اضافه کرد: ما در فراکسیون رهروان ولایت با دعوت از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری از آنها می‌خواهیم تا رفتارهای پوپولیستی را کنار بگذارند و با جوسازی‌ها و فرافکنی‌ها جامعه را اداره نکنند.

پیرمؤذن بیان کرد: دولتی که شعار مدیریت جهانی می‌دهد، قادر نیست قیمت گوشت را به حدی کنترل کند که این نیاز اولیه مردم با 60 درصد افزایش در یک هفته مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه کارگران حق بزرگی بر گردن ما دارند و متأسفانه حق و حقوقشان تاکنون مورد توجه واقع نشده است، یادآور شد: امیدواریم حقوق، مزایا، سهام عدالت و سایر دغدغه کارگران پرتلاش برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: اینکه شایعه درست می‌کنند، نمایندگان و یا برخی از صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی لیست کاندیدایی را برای انتخابات شوراها ارائه دادند، درست نیست، چراکه ما هرگز خود را قیم مردم نمی‌دانیم؛ بلکه نوکر آنها هستیم، امیدوارم مشکلات و نارسایی‌ها به سرعت برطرف شود.

پیرمؤذن در پایان متذکر شد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورتی یکشنبه رأی اعتماد از مجلس می‌گیرد که حقوق کارگران را حداقل تا 800 هزار تومان ارتقا دهد.

انتهای پیام/62005/ذ40/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول