اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان مازندران:

بزرگ‌ترین پارک بانوان شمال کشور افتتاح می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: بزرگ‌ترین پارک ویژه بانوان در شمال کشور با مساحت دو هکتار و با 4 میلیارد ریال هزینه در بابل افتتاح می‌شود.

بزرگ‌ترین پارک بانوان شمال کشور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس  از شهرستان ساری، زهرا شرف‌الدین ظهر امروز در مراسم تجلیل از بانوان نمونه استان اظهار داشت: توانمندسازی زنان در ابعاد مختلف، تحکیم نظام مقدس خانواده و تربیت ارزش‌های دینی، سه هدف مهم در دولت نهم و دهم بوده است.

وی با بیان اینکه اولویت زن مسلمان خانواده است، افزود: در بخش مدیریت اجتماعی، فرهنگی، خانه و خانواده، تحولات زیادی در استان صورت گرفته است.

شرف‌الدین خاطرنشان کرد: در سال 86 تنها 40 خانم در پست مدیریتی بودند که در دولت نهم و دهم حضور خانم‌ها در پست‌های مدیریتی بیش از 9 برابر شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران اثبات توانمندی فعالیت و تلاش، پیگیری عالمانه و تخصصی در کار، ارتقای فرهنگی و علمی بانوان استان و دیدگاه مثبت مدیران کشوری و استانی نسبت به توانمندی زنان را از جمله دلایل حضور پررنگ بانوان در استان دانست.

وی با اشاره به اینکه ورزش بانوان تحول چشمگیری داشته است، تصریح کرد: در سال گذشته 435 نفر از بانوان در دستگاه‌های اجتماعی دارای رتبه اول تا سوم شدند.

این مسئول مهم‌ترین دغدغه ورزش بانوان در استان را ورزش همگانی دانست و گفت: در ابتدای دولت نهم در سفر اول رئیس جمهور، ساخت 16 سالن مصوب و احداث شد اما با وجود امکانات بانوان از ورزش استقبال نمی‌کنند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

شرف‌الدین با بیان اینکه برای جذب اعتبار و جاانداختن نیاز زنان به پارک ویژه بانوان تلاش‌های چشمگیری شده است، عنوان کرد: اولین پارک ویژه بانوان در آمل احداث و بعدازظهر امروز بزرگ‌ترین پارک ویژه بانوان در شمال کشور با دو هکتار مساحت و با 4 میلیارد ریال هزینه در شهرستان بابل افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران آموزش را مهم‌ترین عامل در تحکیم بنیان مقدس خانواده دانست.

وی آموزش 110 هزار بانو در طرح رحمت، آموزش 144هزار 305 خانواده با همکاری دستگاه‌های اجرایی، آموزش 13 هزار و 834 زوجین جوان، آموزش 6 هزار و 31 نفر در مدیریت مصرف سوخت و 102 دوره آموزش 12 ساعته برای دختران روستایی را از جمله اقدامات امور بانوان استانداری عنوان کرد.

شرف‌الدین اظهار داشت: سرعت رشد طلاق را در استان مازندران کاهش یافت به طوریکه از رتبه چهارم به رتبه هشتم تنزل داده‌ایم.

انتهای پیام/86016/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول