اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

السفیر فاش کرد

سناریوی نظامی علیه سوریه/ حمله زمینی اسرائیل و پشتیبانی موشکی آمریکا

یک روزنامه لبنانی در گزارشی به بررسی طرح آمریکایی ـ اسرائیلی برای حمله هوایی و زمینی به سوریه با کمک ارتش آزاد پرداخت.

سناریوی نظامی علیه سوریه/ حمله زمینی اسرائیل و پشتیبانی موشکی آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابع آگاه خبر داد که غربی‌ها درباره عملیات نظامی علیه سوریه اختلاف نظر دارند.

بنابراین گزارش کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که در صورت وقوع چنین حمله‌ای، سوریه از زمین و هوا هدف قرار خواهد گرفت.

اسرائیل تلاش می‌کند ابتدا درعا و جولان را کاملا اشغال کند و سپس خطوط ارتباط حزب الله با ارتش سوریه را در شمال غرب دمشق هدف قرار می‌دهد.

السفیر تاکید کرده که عملیات آماده سازی نیروهای نظامی با سرعت بالایی درحال انجام است و براساس تقسیم کار قرار است نیروهای اسرائیلی مسئول عملیات زمینی باشند و نیروهای آمریکایی عملیات هوایی را انجام دهند.

جان مک کین سناتور جمهوری خواه پیشنهاد داده که حملات موشکی و هوایی ستاد فرماندهی ارتش سوریه را در ابتدا باید هدف قرار دهد تا ارتباط ستاد با نیروهایش در درعا قطع شود تا به سرعت مسیر برای ورود به پایتخت سوریه فراهم شود.

همزمان با این، آموزش فشرده نیروهای موسوم به ارتش آزاد در اردن در حال انجام است که نقش مهمی در عملیات آمریکایی_اسرائیلی علیه سوریه در دارد.

قراراست نیروهای ارتش آزاد در کنار نیروهای اسرائیلی در مسیر درعا به دمشق با نیروهای ارتش سوریه که متشکل از  گردان زرهی هستند، درگیر شوند.

بر اساس این سناریو نیروهای اسرائیلی نیز در بلندی‌ جولان با نیروهای زرهی ارتش سوریه وارد درگیری خواهند شد و در البقاع مانع از تحرک حزب الله می‌شوند.

آمریکایی‌ها اهداف استراتژیک در سوریه از جمله مراکز دولتی و انبارهای تسلیحاتی و شیمیایی را هدف قرار خواهند داد تا این مراکز در اختیار مخالفان مسلح قرار نگیرد.

محمد بلوط نویسنده این مقاله در السفیر لبنان تاکید کرده که هرچند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مخالف حمله‌ به سوریه است ولی وی تحت فشار اسرائیل و کنگره قرار دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول