اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با فارس:

حمله به سوریه بحران را حل نمی‌کند

یکی از نمایندگان مجلس سوریه با بیان اینکه حمله به سوریه به تنهایی نمی‌تواند بحران این کشور را حل کند، گفت: دعوت اخیر آمریکا از ناتو برای حمایت از ائتلاف مخالفان سوریه، تلاشی شکست‌خورده برای مشروعیت بخشیدن به ائتلاف مزبور است.

حمله به سوریه بحران را حل نمی‌کند

«ماریا سعاده» از نمایندگان مجلس سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهارداشت: دعوت اخیر آمریکا از ناتو برای حمایت از ائتلاف ملی سوریه که از گروه‌های مخالف این کشور است، تلاشی شکست خورده برای مشروعیت بخشیدن به ائتلاف مزبور است اما ملت سوریه تنها طرفی است که می‌تواند از طریق انتخابات این مشروعیت را به هر کس که بخواهد اعطا کند.

با جنگ واقعی دست و پنجه نرم می کنیم

سعاده تصریح کرد: صحبت های پی در پی کشورهای بزرگ در خصوص مسلح کردن مخالفان سوری، نقشه ای برای افزایش فشار بر سوریه و نیز نابودی زیر ساختهای این کشور با استفاده از طولانی کردن دوره جنگ و کشتار در آن است.

وی افزود: پیروزی‌های نظامی سوریه که اخیراً بیش از پیش نمود یافته است راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای بحران این کشور را لغو نمی کند.

این نماینده سوری تاکید کرد: راه حل نظامی و سیاسی هیچ یک به تنهایی نمی تواند بحران کشور را حل کند زیرا این بحران از طریق گفتگو و پاکسازی مناطق مختلف از تروریست‌ها ممکن است و به عبارت دیگر اکنون باید بازوهای دشمنان را با راه حل نظامی قطع کرد و سپس گفتگو با آنان را آغاز کرد.

سعاده تصریح کرد: ما امروز با جنگ واقعی دست و پنجه نرم می کنیم و اقدامات تروریست ها از جمله تهدید شهروندان سوری و تخریب زیرساخت های کشور، موجب می شود که ارتش وظیفه ملی خود را برای دفاع از کشور و نهادهای آن انجام دهد.

وی در مورد برنامه اخضر الابراهیمی فرستاده سازمان ملل در سوریه گفت: دولت سوریه وی را فقط فرستاده بین المللی می داند اما من تلاش های وی را تاکنون بی‌نتیجه می‌بینم زیرا ماموریت او گفتگو با تمام طرف‌های سوری است اما هنگامی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه از راه حل خود برای بحران موجود سخن گفت، هیچ گونه همکاری از سوی الابراهیمی دیده نشد تا جایی که حتی تلاش نکرد آن را به تمام طرف‌های سوری اطلاع دهد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول