اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تسریع احیای بافت‌های فرسوده شهری انجام گرفت

ابلاغ طرح موضعی ساماندهی محله «غازان‌داغی»

شهردار تبریز گفت: با اتمام مراحل مطالعات طرح امکان سنجی و ساماندهی محله غازان‌داغی، طرح موضعی این منطقه شهری جهت اجرا به شهرداری منطقه دو تبریز ابلاغ شد.

ابلاغ طرح موضعی ساماندهی محله «غازان‌داغی»

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین هدف از اجرای طرح مذکور را تسریع در راستای احیا ، بهسازی و مناسب‌سازی بافت‌های فرسوده شهری تبریز در منطقه غازان داغی اعلام و خاطرنشان کرد: محله غازان داغی به جهت نوع بافت، شیب زیاد معابر ، عدم تفکیک پیاده و سواره ، کیفیت پائین محیط شهری و تراکم جمعیتی از جمله مناطق ویژه در حوزه احیای بافت‌های فرسوده به شمار می‌رود و طرح مطالعاتی و موضعی آن با توجه به سیاست‌های توسعه و عمران شهری از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز تهیه و ابلاغ شده است.

وی افزود: احیا و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی و اصلی شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر بوده و اجرای این سیاست با بهره‌گیری از مکانیزم‌های تشویقی متعدد و متنوع، اعطای تسهیلات بانکی و تخفیفات دیگر به صاحبان املاک و واحدهای واقع در محدوده بافت‌های فرسوده شهری مورد توجه جدی قرار داشته است.

شهردار تبریز در عین حال ابراز امیدواری کرد با اجرای سریع و به موقع طرح موضعی محله غازان داغی از سوی شهرداری منطقه دو تبریز زمینه برای رفع مشکل از این منطقه و تسهیل و بهبود کیفیت زندگی شهروندان این محله فراهم گردد.

خاطرنشان می‌شود محله غازان داغی در محدوده‌ای به وسعت 5 هکتار، در محدوده بافت‌های فرسوده مصوب و شناسایی شده شهری تبریز قرار دارد و جمعیتی بالغ بر 1500 نفر را در قالب 345 خانوار و در 341 قطعه مسکونی در خود جای داده است. 

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول