اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد:

برقراری امنیت از اصلی‌ترین زیرساخت‌های جامعه است/ ایجاد امنیت از طریق خانواده آسان‌تر است

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های اجتماعی که وجود آن در هر جامعه‌ای ضروری است برقراری نظم و امنیت است و از اصلی‌ترین زیرساخت‌های جامعه به شمار می‌رود.

برقراری امنیت از اصلی‌ترین زیرساخت‌های جامعه است/ ایجاد امنیت از طریق خانواده آسان‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد؛ سردار منوچهر امان‌اللهی در آیین آغاز به کار نخستین همایش ملی خانواده و امنیت در یزد اظهار داشت: بدون وجود نظم و امنیت، زندگی اجتماعی سلامت ندارد و امکان ندارد که بتوان زندگی را کنترل و از بروز ناهنجاری نجات داد.

وی با اشاره به اینکه بدون عدم امنیت در جامعه هیچ فعالیتی قابل انجام نیست ادامه داد: خردمندان و بزرگان از امنیت به عنوان نخستین نیاز جامعه یاد می‌کنند و همواره حاکمان را به برقراری آن توصیه کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه با اشاره به موضوع عدالت افزود: این موضوع یکی از ارزش‌های الهی است اما در مرحله دوم اهمیت پیدا می‌کند و اگر نتوان امنیت را برقرار کرد عدالت نیز تحقق نمی‌یابد.

وی از خانواده به عنوان کوچکترین و اصلی‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه یاد کرد و بیان داشت: خانواده نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت افراد و به دنبال آن جامعه را دارد و اگر این نقش به درستی ایفا نشود شاهد بروز مشکلات و ناهنجاری‌های بسیاری خواهیم بود.

امان‌اللهی با بیان اینکه خانواده در بسیاری از پارامترها تاثیرگذار است عنوان کرد: با گسترش دانش و افزایش ارتباطات شاهد تغییرات سریع و گسترده‌ای در ساختار خانواده و ارزش‌های آن هستیم که بر روند شکل‌گیری جامعه نیز تاثیر گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه نباید از آثار مخرب این تغییرات غافل بود گفت: سوء استفاده‌هایی که از این تغییرات می‌شود بروز بزهکاری و فساد و ناهنجاری‌های زیادی در جامعه را فراهم می‌آورد که باید نسبت به آن حساس بود و واکنش نشان داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امنیت با ابعاد جدیدی روبرو شده و اکنون بذر چالش‌های آینده را در کنار خود می‌بینیم از این رو برای درک بهتر از شرایط آینده و مقابله با آن باید به مقوله آینده‌پژوهی توجه ویژه داشته باشیم.

امان‌اللهی در ادامه پدیده جنگ نرم را از بذرپاشی‌های دشمن در زمینه اختلال در نظم و امنیت دانست و افزود: جنگ نرمی که اکنون در حال تدوین و اجراست با ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی بروز پیدا کرده و کانون خانواده را هدف گرفته است.

وی تصریح کرد: جنگ رسانه‌ای و اشکال مختلف این ناهنجاری‌ها در خانواده باعث سست شدن بنیان خانواده و گسست فرهنگ در بین اعضای خانواده شده است و تاثیرات منفی را برجای می‌گذارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد اظهار داشت: ارتباط گسترده ناشی از مجازی شدن، ارائه سبک‌های متنوع و مختلف زندگی غرب و قرار گرفتن آن در خانواده‌ها باعث شده تا زندگی بومی و سنتی جامعه دچار اشکال شود.

وی با بیان اینکه هدف غرب از ارائه این برنامه‌ها، اضمحلال خانواده و به چالش کشیدن جامعه است عنوان کرد: طرح‌های بدپوششی، تقدس‌زدایی، تغییر الگوی اقتصادی، عقل گریزی، طرح جدایی دین از سیاست و علم زدگی پیامدهایی روی زندگی به وجود آورده که ملموس‌ترین آن کاهش امنیت است.

امان‌اللهی تصریح کرد: براساس مطالعات حوزه خانواده، بین سلامت خانواده و اجتماع رابطه‌ای مستقیم وجود دارد و در مقایسه با سایر راهکارها، ایجاد امنیت از طریق خانواده آسان‌ترین راه ممکن است.

وی همچنین افزود: خانواده و نظم و امنیت مقوله‌ای است که به شکل فزاینده با چالش‌های نوین در حال رویارویی است و واکاوی این چالش‌ها و بررسی ابعاد آن در برقراری امنیت و پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی هدف نهایی برگزاری این همایش و ورود نیروی انتظامی به حوزه مطالعات پژوهشی در زمینه خانواده و تاثیرات آن بر ابعاد جامعه را مشارکت‌ جویی و نهادینه سازی نظم و امنیت در جامعه برشمرد.

انتهای پیام/90004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول