اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

«عش آل محمد» در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) غرق در سرور است

شهر قم پایتخت جهان تشیع به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) غرق در سرور است و مراسم‌های ویژه این ایام در گوشه و کنار این شهر در حال برگزاری است.

«عش آل محمد» در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) غرق در سرور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با فرارسیدن بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شهر مقدس قم یکپارچه غرق در نور و شادمانی شد.

 

شهر مقدس قم در شب میلاد اول بانوی عالم حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفت و مراسم جشن و سرور این بانوی بزرگوار در حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

همچنین در بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز مراسم مولودی‌خوانی با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

در شب میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) هزاران نفر از زائران بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با شرکت در مجلس جشن آن حضرت که از سوی آستانه مقدسه برگزار شده بود، به جشن و شادی پرداخته و این میلاد با برکت را به آن حضرت تبریک و تهنیت گفتند.

 

در این مراسم ویژه که با عنوان نخستین گردهمایی سادات فاطمی در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم حضرت معصومه (س) برپا شده بود،‌ حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم به ایراد سخن پرداخت.

مداحی و نوحه‌سرایی حاج عباس حیدرزاده از ذاکران اهل بیت (س) در رثای ولایت‌مداری حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک روز مادر بخش دیگری از ویژه برنامه حرم کریمه اهل بیت (ع) در شب میلاد حضرت ام ابیها (س) بود.

 

مسجد مقدس جمکران نیز در این شب میزبان هزاران نفر از نمازگزاران و زائران شهر قم بود که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء ولادت اول بانوی عالم را به ساحت مقدس امام زمان (عج) تبریک گفتند.

در این مراسم یکی از اساتید حوزه علمیه با تاکید بر اینکه سبک زندگی حضرت زهرا (س) باید الگو قرار گیرد، تصریح کرد: ما همواره در دین خود الگوهای جامع و کاملی داریم در حالی که ما به آنها عمل نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حجاب فاطمی الگوی خانم‌ها باید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بدحجابی گرچه ممکن است از روی غفلت و ناآگاهی باشد اما توهین بزرگی به خاندان اهل‌بیت (ع) تلقی می‌شود.

در صبح میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام صالحی خوانساری، مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت و هم‌خوانی گروه تواشیح معراج برگزار می‌شود.

همچنین آیین جشن با سخنرانی حجت‌الاسلام صادقی واعظ، مداحی معماریان و مهدی ساری و هم‌خوانی گروه تواشیح بقیة‌الله در عصر روز ولادت ادامه خواهد داشت و در شام ولادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، مداحی حاج سید مهدی میرداماد و هم‌خوانی گروه تواشیح میعاد برگزار می‌شود.

عصر امروز به همت شهرداری قم نیز جشن ولادت حضرت فاطمه (س) در بوستان نرگس ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

همچنین به همین مناسبت دیشب و امروز مراسم‌ مختلف جشن میلاد با حضور هزاران دلداده اهل بیت (ع) در دفاتر و بیوت مراجع تقلید، مساجد، تکایا و اماکن مذهبی قم برپا شده است.

سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در این آیین‌ها به مدح و ستایش حضرت زهرا (س) پرداخته و گوشه‌هایی از تاریخ زندگانی پر بار این بانوی بزرگوار را برای مردم تشریح کردند.

اقشار مختلف مردم قم به صورت خودجوش با راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف شهر به ویژه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با شربت و شیرینی از همشهریان و زائران پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام/78008/غ40/ض1002
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول