اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میرتاج الدینی در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر:

62 درصد ذخایر انرژی جهان به خلیج‌فارس وابسته است / امنیت خلیج‌فارس را حفظ می‌کنیم

معاون رئیس جمهور گفت: امروز آرامش و امنیتی که بر خلیج‌فارس حاکم است، از اقتدار ایران اسلامی بوده و به هیچ قدرت و کشوری اجازه تعدی به این آبراه ژئوپلیتیکی را نخواهیم داد.

62 درصد ذخایر انرژی جهان به خلیج‌فارس وابسته است / امنیت خلیج‌فارس را حفظ می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی صبح امروز در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر با گرامیداشت این روز تاکید کرد: تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در منطقه خلیج فارس، جهان اسلام و دنیا حاکی از قدرت انقلاب اسلامی ایران است که با صدور انقلاب، پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی موقعیت ژئوپلیتیک و جغرافیای سیاسی خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این آبراه در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتی بر این آبراه تسلط داشته باشد، می‌تواند بر دنیا مسلط شود، گفت: هر تحولی در خلیج فارس ایجاد شود، به‌طور مستقیم در اروپا، آسیا و آمریکا تحول ایجاد می‌کند و این نشان از جایگاه ژئوپلیتیک و جغرافیای سیاسی خلیج فارس است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این منطقه بیشترین ذخائر انرژی جهان را داراست، افزود: 80 درصد انرژی جهان به نفت وابسته بوده و بیش از 62 درصد منابع نفت و ذخائر انرژی دنیا به منطقه خلیج فارس وابسته است.

میرتاج الدینی مصرف روزانه نفت در دنیا را 70 تا 80 میلیون بشکه ذکر کرد و گفت: با مصرفی که در پیش است، پیش بینی می‌شود تا سال 2020 مصرف روزانه به 115 میلیون بشکه برسد و این در حالی است که 25 درصد نفت جهان را آمریکا مصرف می‌کند که  2.5 میلیون بشکه آن از خلیج فارس تامین می‌شود.

وی عربستان، ایران، کویت و عراق را از عمده صادرکنندگان نفت در خلیج فارس اعلام کرد و افزود: خلیج فارس سال‌ها تحت سلطه پرتغال و اسپانیا بود و امروز در حاشیه خلیج فارس شیری به نام ایران بزرگ آرمیده است که امنیت خلیج فارس را حفظ کرده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس، جهان اسلام و حتی دنیا بر هیچ کس پوشیده نیست، تاکید کرد: امروز آرامش و امنیتی که بر خلیج فارس حاکم است، از اقتدار ایران اسلامی بوده و به هیچ قدرت و کشوری اجازه تعدی به این آبراه ژئوپلیتیکی نخواهد داد.

انتهای پیام/66006/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول