اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان هشدار داد

جایگزینی مواد مخدر با مشروبات الکلی سقوط در دامی مهلک‌تر

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان پیشنهاد استفاده از مشروبات الکلی برای ترک مواد مخدر را فرار از یک دام و سقوط در دامی مهلک‌تر قلمداد کرد.

جایگزینی مواد مخدر با مشروبات الکلی سقوط در دامی مهلک‌تر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حسین‌زاده در سالن غیاث‌الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی و در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: رویکرد جامعه از مصرف مواد مخدر به سمت الکل، باعث می‌شود رواج اعتیاد به این ماده را جدی‌تر از اعتیاد به مواد مخدر احساس شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام کمیسیون مقابله با جرایم، درصد بالایی از سرقت‌های توأم با خشونت افرادی هستند که مشروبات الکلی مصرف کرده و از حالت عادی خارج شده‌اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه 77 درصد معتادان به مواد مخدر در پرسش‌نامه‌ها، دوستان‌ خود را عامل اعتیاد به مواد مخدر اعلام کرده‌اند تأکید کرد: با فرا رسیدن زمان امتحانات دانشجویان باید مواظب دوستان ناباب و پیشنهادهای خطرناک آنان برای بیدارماندن و مطالعه کردن باشند.

حسین‌زاده همچنین تولید مشروبات الکلی دست‌ساز را خطرناک خواند و گفت: علت مرگ بخش قابل توجه فوت‌شدگان سال گذشته در اصفهان ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز بوده است.

وی، اختلال در نظم اجتماعی و تقویت رفتارهای ضداخلاقی، تقویت روحیه خرابکاری در عرصه جامعه و احساس بی‌تفاوتی نسبت به ارتکاب جرم، تجاوز جنسی و نزاع‌های منجر به قتل را از عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی دانست.

رئیس پلیس سابق آگاهی اصفهان، افزایش جرم و جنایت، رشد میزان تصادفات، بروز مشکلات روحی روانی و ... را از دیگر عوارض مصرف مشروبات الکلی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این باید به معضلات اجتماعی مصرف مشروبات الکلی نیز توجه داشت.

حسین‌زاده، از فرانسه به عنوان بزرگترین تولیدکننده مشروبات الکلی در دنیا نام برد و بیان داشت: کاهش سن مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی در جوامع مختلف دنیا امروزه به عنوان یک معضل بزرگ نمایان شده است.

به گفته وی، واردکنندگان مشروبات الکلی به ایران به دلیل تحت پوشش بیمه قرار داشتن مشروبات الکلی توسط شرکت‌های تولیدکننده ضرر و زیانی را متحمل نمی‌شوند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، فقر و بیکاری، کم‌سوادی، دسترسی آسان به مواد و مشکلات اقتصادی و فرهنگی را از عوامل اعتیاد به مواد مخدر قلمداد کرد و گفت: در این میان بیکاری یکی از پارامترهای ویژه اعتیاد است که باید به آن توجهی خاص داشت.

حسین‌زاده، از کنجکاوی، تحریک دوستان ناباب و همچنین عدم قدرت «نه» گفتن به عنوان سه مؤلفه مهم اعتیاد به مواد مخدر نام برد و افزود: یک بار کنجکاوی برای یکبار مصرف مواد مخدر تا 88 درصد ترک آن را غیر ممکن می‌سازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های سازمان ملل امروز موضوع مواد مخدر است گفت: در حال حاضر 250 میلیون نفر در دنیا به مواد مخدر معتاد هستند.

حسین‌زاده همچنین با بیان اینکه دو کشور همسایه ایران یعنی افغانستان و پاکستان بین 8 تا 12 هزار تن مواد مخدر تولید می‌کنند ابراز داشت: 300 لابراتوار مواد مخدر از نوع کراک در این مناطق امر تولید و ارسال این نوع مواد مخدر به ایران را برعهده دارند.

این مسئول، تجارت مواد مخدر را بعد از تجارت نفت پرسودترین تجارت اعلام کرد و گفت: مواد مخدر پیر و جوان، مرد و زن، با سواد و بی‌سواد را نمی‌شناسد و هر فردی گرفتار شود، رهایی از آن دشوار است.

در پایان این مراسم حسین حسین‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، به عضویت افتخاری کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی کاشان جمعیت هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی کاشان درآمد.

انتهای پیام/2406/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول