اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

یادواره 2200 شهید رشت برگزار می‌شود

فرماندار رشت از برگزاری یادواره دو هزار و 220 شهید سرافراز این شهرستان در اول خرداد امسال خبر داد.

یادواره 2200 شهید رشت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به ضرورت تکریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: یادواره شهدای شهرستان رشت با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و اقشار مختلف مردمی برگزار می‌شود.

وی برگزاری یادواره شهدا و بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنها را برای جوانان مهم دانست و افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی است.

فرماندار رشت خواستار تلاش بیشتر در معرفی سیره شهدا به نسل جوان شد و گفت: یاد شهدا و فرهنگ شهادت همواره باید زنده بماند و مسئولان در کنار مردم وظیفه خطیری را در معرفی سیره شهدا دارند.

وی با اشاره به ضرورت بسیج امکانات تمام نهادها برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن یادواره شهدا، تصریح کرد: سازمان‌های فرهنگی، هنری، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم، رسانه‌ها و اداره‌هایی که نقش دارند می‌توانند در با شکوه‌تر برگزار کردن یادواره شهدای شهرستان رشت و اجرای بهتر آن برای نسل جوان کمک کنند.

عظمتی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اذعان کرد: باید همواره در زنده نگه داشتن یاد این عزیزان تلاش کرده و ارزش‌های دفاع مقدس را از نسلی به نسل دیگر منتقل کنیم و این مهم وظیفه مسئولان را سنگین‌تر از گذشته می‌کند.

وی از برگزاری مراسم یادواره دو هزار و 220 شهید رشت در اول خرداد امسال خبر داد.

*نهمین سفر رئیس جمهور به گیلان

این مسئول با بیان اینکه رئیس جمهور چهارشنبه هفته جاری به گیلان سفر می کند، اظهار کرد: احمدی‌نژاد نهمین سفر خود به گیلان را که دور چهارم سفر استانی است، اجرایی می‌کند.

فرماندار رشت افزود: دولت نهم و دهم با سفر به مناطق مختلف کشور مهم‌ترین گام را برای شناخت و لمس مشکلات مردم برداشته است.

به گفته وی، در دولت‌های گذشته هیئت وزیران کمتر به مناطق محروم مختلف کشور سفر می‌کردند اما در دولت نهم و دهم بیشترین سفرها توسط مقام‌های بلند پایه به این مناطق انجام شده است.

عظمتی، خاطرنشان کرد: دولت عدالت‌محور علاوه بر رویکرد فرهنگی و تلاش در راستای ارتقای بخش اجتماعی توجه جدی به فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی دارد که قابل قدردانی است.

*تجلیل از فرهنگیان رشت

وی با تأکید بر همکاری تمام اداره‌ها و نهادها در تجلیل از معلمان رشت، اذعان کرد: توسعه کشور طبق پایه‌ریزی صورت گرفته در نظام آموزش و پرورش و تلاش معلمان است که با تربیت اسلامی و انسانی دانش‌آموزان، نیروهایی را تربیت کرده‌اند که مرزهای علم را درنوردیده و برای کشور و نظام اسلامی افتخار آفرینی کرده‌اند.

این مسئول، هماهنگی برای تدوین برنامه‌های مفید با هدف تجلیل از تمام معلمان را مهم دانست و افزود: برنامه‌های تدوین شده باید به گونه‌ای اجرایی شود که از تمام معلمان به نحو شایسته‌ای تجلیل شده و از موازی کاری نیز پرهیز شود.

وی قدردانی از مقام معلم را وظیفه تمام آحاد جامعه عنوان کرد و یادآور شد: معلمان در تربیت دانش‌آموزان فهیم، آگاه و هوشیار دارای نقش اساسی هستند و به همین دلیل تجلیل از مقام والای معلم بر تمام اقشار واجب و ضروری است.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول