اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

فعالیت‎های انتخاباتی در مساجد هوشمندانه و معنوی باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: فعالیت‏های انتخاباتی که در مساجد در ایام انتخابات صورت می‎گیرد باید هوشمندانه، معنوی و عدالت محور باشد.

فعالیت‎های انتخاباتی در مساجد هوشمندانه و معنوی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر؛ حجت الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مساجد به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مکان‌ها برای دعوت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، رسالت مهمی در انتخابات پیش‌ رو و نقشی راهبردی در تدوین فرهنگ انتخاباتی بر عهده دارند.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در انتخابات تصریح کرد: ائمه جماعات و مساجد در این انتخابات وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند.

موسوی‌نیا ادامه داد: ائمه جمعه باید زمینه فعالیت هیئت امنا، خادمین، موذنین، و نمازگزاران در راستای تشویق عمومی به رأی دادن و مهیا کردن محیط مسجد برای حضور همه افکار و اقشار سیاسی جامعه را فراهم کنند تا انتخاباتی دشمن شکن برگزار شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان پایگاهی اثربخش در روند انقلاب اسلامی در آن دوران گفت: مساجد در دوران بعد از انقلاب پایگاه‌هایی برای نشر دین، تبیین مسائل سیاسی اجتماعی اسلامی، حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و سازمان‌دهی اعزام جوانان به جبهه‌های حق علیه باطل به شمار می‎رفتند.

موسوی‌نیا نامزدهای انتخاباتی را به حضور در مساجد توصیه کرد و افزود: نامزدهای انتخاباتی با حضور در مساجد و استفاده از ظرفیت معنوی این مکان مقدس طرح‎ها و برنامه‎های خود را به اذهان مردم منتقل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: حضور پربصیرت مردم در تمامی عرصه‌های تاثیرگذار کشور از جمله انتخابات، منجر به خلق حماسه‌ سیاسی می‎شود و این امر زمینه را برای پیشرفت جامعه فراهم می‎کند.

موسوی‌نیا با اشاره به نقش تعیین کننده مساجد در  انتخابات افزود: مساجد نقشی راهبردی در تدوین فرهنگ انتخاباتی دارند.

وی بیان کرد: کارکرد مساجد در طول تاریخ اسلام، به  عنوان پایگاهی برای فعالیت‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی و مسائلی از این دست قابل ردیابی است؛ به نحوی که پیامبر (ص) و یارانشان برای عبادت، اجرای برنامه‌های آموزشی و تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی اجتماعی از پایگاه مساجد استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/66007/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول