اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر مطرح کرد

لزوم ایجاد پژوهشکده فناوری مبل و منبت در ملایر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: رایزنی برای ایجاد پژوهشکده فناوری مبل و منبت و نمایشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی انجام شده که امیدواریم آن را عملیاتی کنیم.

لزوم ایجاد پژوهشکده فناوری مبل و منبت در ملایر

محمدرضا بشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر، صنایع دستی را نماد و هویت و فرهنگ یک ملت برشمرد و اظهار داشت: کشور ما در زمینه انواع صنایع دستی در دنیا سرآمد است، اما مهم‌ترین عامل در حفظ این فرهنگ و هویت حمایت از این امر است.

وی با اشاره به نقش مهم و بی‌بدیل صنایع دستی در توسعه اشتغال پایدار در کشور ابراز داشت: حمایت و توسعه این صنایع در شهرستان ملایر طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرستان، در بخش صنایع دستی توانسته‌ایم این بخش را در شهرستان به ویژه در روستاها توسعه دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از فعالیت 10 هزار نفر در بخش صنایع دستی در ملایر خبر داد و گفت: این تعداد در 5 هزار کارگاه تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

وی، مهم‌ترین صنایع دستی ملایر را مبل و منبت برشمرد و گفت: هنرمندان این شهرستان در رشته‌های مرواربافی، قلم‌زنی، معرق، تارهای سنتی، سفال، گلیم‌بافی، مشبک، سنگ‌های قیمتی و... فعالیت دارند.

بشری با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان ملایر در صنعت مبل و منبت عنوان کرد: این صنعت درآمد خوبی داشته و علاوه بر منبت‌کاران عده‌ای از جوانان این شهرستان در کارگاه‌های رنگ‌کاری، رویه‌کوبی مبل و بخش حمل و نقل مبل و منبت مشغول به فعالیت هستند.

وی ضمن توجه به وجود ظرفیت‌ها در صنعت مبل و منبت ملایر تصریح کرد:  رایزنی‌هایی در حمایت از این صنعت با هدف ایجاد پژوهشکده فناوری مبل و منبت و نمایشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی انجام شده که امیدواریم بتوانیم موافقت آن را برای ایجاد این دو بحث بگیریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر، بحث بیمه را برای شاغلان صنایع دستی در ملایر را بسیار مهم برشمرد و گفت: از سال 88 تا کنون بیش از یک هزار و 800 نفر بیمه شده‌اند.

وی از شورای اسلامی ملایر و فرمانداری خواست نسبت به ساخت تندیسی از مبل و منبت در یکی از میادین و یا بلوارهای شهر ملایر به عنوان نماد مبل و منبت در کشور اقدام کنند.

بشری در ادامه ابراز داشت: در راستای حرکت به سمت عملی کردن شعار سال، توسعه صنایع دستی می‌تواند، نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا کند و با توسعه صادرات این بخش حماسه بزرگ اقتصادی را در بخش صادرات محصولات و صادرات غیرنفتی داشته باشیم.

وی افزود: نقش صنایع دستی در تولید ناخالص داخلی بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اینکه در صنایعی مانند پتروشیمی و خودروسازی نیاز به سرمایه‌گذاری کلان داریم، می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر از جمله صنایع دستی به پیشرفت‌های اقتصادی خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ضمن تقدیر از رسانه‌های خبری در اطلاع‌رسانی در امر توسعه صنایع دستی شهرستان گفت: اطلاع‌رسانی درست در پیشرفت امور بسیار مؤثر است و در این راستا رسانه‌های استان همدان در این زمینه همیشه حامی خوب میراث فرهنگی بوده‌اند.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول