اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون سنگ ایران:

عدم اختصاص نقدینگی سبب انحلال خوشه‌های سنگ می‌شود

رئیس کانون سنگ ایران گفت: عدم اختصاص نقدینگی لازم به خوشه‌های سنگ به فعالیت این مجموعه‌ها پایان می‌دهد و خوشه‌های سنگ ابزاری برای درآمد‌زایی است.

عدم اختصاص نقدینگی سبب انحلال خوشه‌های سنگ می‌شود

حسین امیر‌یوسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه صنعت سنگ در استان صنعتی اصفهان نیازمند وجود زیر‌ساخت‌های حمایتی است، اظهار کرد: راه‌اندازی خوشه‌های سنگ از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه و گسترش فعالیت‌های صنعت سنگ در شهرک‌های صنعتی بوده است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته خوشه سنگ در شهرک صنعتی دولت‌آباد اصفهان تشکیل شد و مسئولان برای فعالیت این خوشه وعده‌هایی را ارائه دادند، اما هیچ یک از این وعده‌ها عملیاتی نشد، اضافه کرد: به دنبال این موضوع خوشه سنگ راه‌اندازی شده در شهرک صنعتی دولت‌آباد پس از دو سال فعالیت غیر‌فعال شد.

رئیس کانون سنگ ایران با تاکید بر اینکه فعالیت خوشه‌های سنگ به نقدینگی نیاز دارد، تصریح کرد: اما هیچ نقدینگی برای بقا، دوام و فعالیت خوشه سنگ شهرک صنعتی دولت‌آباد اختصاص داده نشد.

وی با اشاره به اینکه البته خوشه سنگ شهرک صنعتی دولت‌آباد به عنوان دومین خوشه سنگ راه‌اندازی شده در استان به شمار می‌رود، ادامه داد: خوشه سنگ شهرک صنعتی رضوان شهر از دیگر خوشه‌های راه‌اندازی شده در سطح استان محسوب می‌شود.

امیر ‌یوسفی با بیان اینکه خوشه صنعتی شهرک صنعتی رضوان شهر هنوز به صورت نسبی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، تاکید کرد: این خوشه به دلیل اینکه توانایی مالی و سرمایه‌گذاری تأسیس‌کنندگان آن بیشتر بوده هنوز از توان فعالیتی در زمینه صنعت سنگ برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت خوشه‌های سنگ در راستای درآمد‌زایی و افزایش کیفیت صنعت سنگ نقش مؤثری دارد، افزود: دولت باید نقدینگی لازم را برای ادامه یافتن فعالیت خوشه‌های سنگ راه‌اندازی شده در سطح شهر‌ها اختصاص بدهد و عدم اختصاص نقدینگی لازم به خوشه‌های سنگ به فعالیت این مجموعه‌ها پایان می‌دهد و خوشه‌های سنگ ابزاری برای درآمد‌زایی هستند.

رئیس کانون سنگ ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانجات و واحد‌های سنگ‌بری به دلیل نداشتن اعتبارات لازم برای فعالیت در زمینه صنعت سنگ با ضرر و زیان‌های بسیاری مواجه می‌شوند، گفت: خوشه‌های سنگ راه‌اندازی شده در سطح کشور باید مورد حمایت قرار بگیرند و اعتبارات لازم باید به این خوشه‌ها اختصاص داده شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول