اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

فرهنگ کار، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است

استاندار هرمزگان در جمع کارگران نمونه استان با بیان اینکه فرهنگ کار، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است، گفت: سرمایه انسانی مهم‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه یک جامعه برای گام برداشتن در مسیر عمران و آبادانی است.

فرهنگ کار، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در آستانه هفته کار و کارگر در جمع کارگران، نمونه استان ضمن تبریک این روز اظهار داشت: بشر از ابتدا تاکنون در فرازهای مختلف زمانی به دنبال تبیین جایگاه کار و کارگر بوده است؛ جایگاهی که با حیات و تداوم بشریت ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: در طول تاریخ هیچ پیشرفت و تداومی در هیچ تمدنی شکل نگرفته؛ مگر آنکه جایگاه کار و کارگر در آن تمدن جایگاهی نقش‌آفرین و قابل درک باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به نگاه کامل و جامع دین اسلام نسبت به موضوع کار و کارگر افزود: در کنار تمام نگاه‌ها و مکاتبی که به موضوع کار و کارگر پرداخته‌اند؛ هیچ نگاهی کامل‌تر، جامع‌تر و عقلانی‌تر از نگاه اسلام وجود ندارد.

عزیزی اضافه کرد: نگاهی که اسلام به بحث کار و کارگر دارد، فارغ از تمام ویژگی‌های مادی این حوزه نگاهی بسیار معنوی است.

وی بیان داشت: دین اسلام، ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و نظام شکوهمند اسلامی کار و تلاش را نوعی عبادت و بندگی می‌داند و با همین نگاه است که کار را در یک جامعه اسلامی تبدیل به یک ایثار و از خودگذشتگی می‌کند.

عزیزی با تأکید بر اینکه فرهنگ کار، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است، عنوان کرد: در جامعه اسلامی کارگر عبد صالح است؛ کارگر در جامعه اسلامی به دنبال ساختن مدینه فاضله‌ای است که هم پاسخگوی نیازهای دنیوی بشر و هم حافظ سعادت اخروی‌اش باشد.

وی بیان داشت: کارگر در جامعه اسلامی نقشی را ایفا می‌کند که نقش ایثار و سربازی است؛ کار او در مسیر جذب رضایت حضرت حق برای جامعه‌ای است که در آن به تلاش مشغول است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به تجلیل معنوی و اعتقادی حضرت رسول (ص) از مقام پراهمیت کارگر یادآور شد: هنگامی که رسول اکرم(ص) در روند زندگی انسان‌ها بر دستان توانمند کارگران بوسه می‌زند با این عمل، به اَحْسَنِ‌الوَجه منزلتی شگرف به این قشر می‌بخشد.

وی ادامه داد: نبی خدا(ص) می‌فرماید: دستان کارگر دستانی است که آتش را لمس نخواهد کرد و این تعریف برای بشر کفایت می‌کند که بداند یکی از ملزومات تبدیل شدن به انسان کامل، بحث کار و تلاش است.

عزیزی در ادامه با بییان اینکه بی‌تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار کشور در تجلی استعدادها و سرمایه های انسانی کارآمد، پرتلاش، باشور و نشاط و خلاقیت است، خاطرنشان کرد: کارگران به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد، نقش برجسته و ویژه‌ای در این عرصه دارند.

وی، سرمایه انسانی را مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه یک جامعه برای گام برداشتن در مسیر عمران و آبادانی دانست و متذکر شد: سرمایه انسانی همان رکنی است که توسعه پایدار را در یک جامعه محقق می‌سازد.

انتهای پیام/2310/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول