اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام:

مرحله دوم طرح سلامت رانندگان در معابر شهری اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: مرحله دوم طرح سلامت رانندگان به منظور ارتقای امنیت تردد در معابر شهری اجرا می‌شود.

مرحله دوم طرح سلامت رانندگان در معابر شهری اجرا می‌شود

محمد رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با توجه به اثرات مصرف الکل و مواد مخدر بر ایمنی ترافیک، در قوانین بسیاری کشورها استفاده از الکل، برای رانندگان جرم تعریف شده و مجرم را مشمول مجازات می‌دادند.

وی ادامه داد: در این خصوص بند «ب» ماده 10 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در صدد برخورد با رانندگانی است که با مصرف الکل ناامنی رانندگان را فراهم می‌آورند.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: مرحله دوم طرح سلامت رانندگان به منظور ارتقای امنیت تردد در معابر شهری و با استفاده از تکنولوژی روز به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر در استان ایلام اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کیت‌های جدید تست اعتیاد در زمان کمتر از 2 دقیقه با نمونه‌برداری از بزاق دهان اعتیاد فرد را مشخص می‌کند، افزود: در صورت مثبت بودن تست راننده‌ای از ادامه حرکت او جلوگیری و راننده متخلف ضمن اعمال قانون با تشکیل پرونده برای اعمال مجازات تحویل مراجع قضایی می‌شود.

وی گفت: بر این اساس طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و جدول جرایم تخلفات، رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان‌گردان یا افیونی مبلغ 2 میلیون ریال جریمه با 10 نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی و 20 نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی و همچنین توقیف خودرو و ضبط گواهینامه به مدت 6 ماه و ارجاع به مراجع قضایی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برخورداری از ایمن و امنیت از نیازهای اساسی انسان‌هاست که نباید توسط عده‌ای اندک رانندگان نامتوازن و قانون‌شکن مورد تهدید قرار گیرد، بر این اساس راهنمایی و رانندگی مصمم است جهت جلوگیری از حوادث دلخراش و جبران‌ناپذیر و تامین خواسته اکثریت مردم با اینگونه رانندگان قانون‌شکن برخورد قانونی کند.

انتهای پیام/2246/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول