اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد

لزوم بازنگری در برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم بازنگری در برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

لزوم بازنگری در برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمد اشرف‌نیا در جلسه کمیته حمل و نقل استان، اظهارکرد: اگر قوانین و هشدارهای موجود می‌توانست حوادث رانندگی را کنترل کند به طور طبیعی نباید شاهد این مقدار از تصادف در جاده‌ها بودیم، پس باید نسبت به بازنگری در این قوانین اقدام شود.

وی با بیان این که مردم به هر دلیل به برخی از هشدارها و تابلوهای راهنمایی در جاده‌ها اعتقاد ندارند، افزود: به طور مثال در برخی مسیرها اقتضای جاده و خودرو، اجازه سرعت بالای 120 کیلومتر در ساعت را می‌دهد ولی سرعت مجاز در آن جاده 110 کیلومتر است و این برای مردم قابل قبول نیست.

اشرف‌نیا همچنین از کمبود تابلوهای راهنمایی در جاده‌های استان به عنوان یکی از عوامل تصادفات جاده‌ای انتقاد کرد و گفت: کلیه راه‌های استان باید مجهز به تابلوهای راهنمایی و رانندگی باشند و اداره کل راه و شهرسازی موظف است در این خصوص اقدامات عملی انجام دهد.

وی افزود: جان مردم ارزش زیادی برای ما دارد و وظیفه ویژه‌ای برای حفظ جان آنان بر عهده مسئولان است، لذا نباید کوتاهی یک ارگان، عاملی برای از بین رفتن جان یک انسان شود.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به کمبود نیروهای پلیس راه در جاده‌ها، گفت: اقدامات فرهنگی لازم باید در طول سال برای رانندگی بهتر صورت بگیرد ولی حضور پلیس در جاده‌ها یک امر ضروری برای کنترل برخی رانندگان متخلف است که متاسفانه به هر دلیل این امر صورت نمی‌گیرد و پلیس باید هر چه سریع‌تر به فکر رفع این مشکل در راه‌های استان باشد.

وی همچنین بر لزوم استقرار خودروهای امدادی در جاده‌ها و ارائه تمام امکانات سازمان‌های مسئول برای کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

انتهای پیام/60002/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول