اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه همدان:

تربیت فرزند شایسته کمتر از کار ریاست جمهوری نیست

نماینده ولی فقیه همدان گفت: زنان از حرمت بالایی در سطح جامعه برخوردارند، به طوری که تربیت فرزند شایسته از سوی مادران کمتر از کار ریاست جمهوری نیست.

تربیت فرزند شایسته کمتر از کار ریاست جمهوری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در همایش زن، حماسه‌ساز سیاست و بصیرت در جمع هیئت‌های مذهبی بانوان ضمن تبریک ایام ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، بانوان با چنین جمع‌هایی می‌توانند در سرنوشت انتخابات مؤثر واقع شوند.

وی بر اساس حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر پیشرو بودن بانوان در همه عرصه‌ها خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌توان گفت که 60 درصد خیر و برکت از سوی بانوان و 40 درصد از سوی آقایان است که این نشان عظمت خلقت بانوان است.

نماینده ولی فقیه در همدان بیان داشت: اینکه زنان از ارج و قرب بالایی برخوردار هستند به این دلیل است که بیشترین زحمات را زنان‌ در منازل متحمل می‌شوند و این در نزد همه مردم از ارزش بالایی برخوردار است.

وی تربیت فرزندان شایسته را یکی از ارزش‌های زنان در جامعه عنوان کرد و گفت: حضور زنان در جامعه، به این معنا نیست که زنان کار خانه‌داری را رها کرده و در بیرون مشغول شوند، بلکه زنان با تربیت فرزندان شایسته و آگاه می‌توانند، در پیشبرد اهداف جامعه و نظام مؤثر واقع شوند.

محمدی با بیان اینکه تربیت فرزند شایسته کمتر از کار ریاست جمهوری نیست، افزود: ارزش زن در جامعه بسیار بالاست و اگر در مواقعی بانوان دچار تزلزل می‌شوند، ناشی از هوا و هوس و چشم و هم چشمی است که آن‌ها را به خود درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه نباید زنان چشم‌بسته از پوشش غربی استفاده کنند، اظهار کرد: زنان ایرانی با حجاب از همه هوا و هوس‌ها دور هستند اما خود آن‌ها زیبایی خود را نمی‌شناسند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه خداوند به زن به عنوان یک انسان نگریسته است، تأکید کرد: زن به عنوان یک انسان باید از همه کرامت‌های یک انسان بهره‌مند باشد چرا که در اسلام برای زن شخصیت و حرمت خاصی قائل شده است.

وی به برخی از تزلزل‌هایی که انسان‌ها را غوطه‌ور می‌کند اشاره کرد و اظهار کرد: محبت دنیوی، محبت ریاست، محبت خواب و محبت زن هر اندازه که وجود داشته باشد موجب تزلزل انسان‌ها می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه امروزه زن به عنوان کالایی بی‌ارزش استفاده ابزاری می‌شود، خاطرنشان کرد: اسلام به زن کرامت، شخصیت و عظمت بخشیده است اما گاهی همه این‌ها قربانی هوس می‌شود.

وی اضافه کرد: بانوان مسلمان و شیعه مذهب که شاگردان حضرت زهرا (س) هستند تکلیف سنگینی دارند که یکی از آن‌ها جهاد در راه خداست و آن‌ها باید بسیاری از آموزه‌های دینی را بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در همدان متذکر شد: انقلاب اسلامی نشان داد همواره زنان دوشادوش مردان بوده و هر عظمتی که آفریده شده، زنان نیز در آن دخیل و در مواقعی پیشرو بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت ازدواج جوانان تأکید کرد و یادآور شد: ازدواج امر مقدسی است و موجب تسلسل نسل می‌شود و در دین مبین اسلام به امر ازدواج تأکید بسیاری شده و مادران وظیفه دارند، فرزندانشان را به امر ازدواج ترغیب کنند.

محمدی وضعیت کنونی کشور که از سوی غربی‌ها جوانان را درگیر کرده را زنگ ‌خطری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر وسایل آرایشی در ایران چهار برابر میانگین دنیا مصرف می‌شود که امیدواریم خود بانوان دقت لازم را داشته باشند.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: یکی دیگر از ضعف‌هایی که در زمینه بانوان وجود دارد، عدم مطالعه بانوان ایرانی است که باید خود روی آن برنامه‌ریزی و تفکر کنند.

انتهای پیام/89003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول