اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منوچهر متکی:

افزایش حجم نقدینگی موجب کودتای قیمت شده است

منوچهر متکی گفت: افزایش حجم نقدینگی بین مردم موجب کودتای قیمت شده است و باید دولت این نقدینگی را به تولید هدایت کند تا تورم در کشور مهار شود.

افزایش حجم نقدینگی موجب کودتای قیمت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر متکی در مراسمی که در مسجد محمد رسول‌الله برگزار شد، با اشاره به اینکه حجم نقدینگی در کشور در نخستین روز دولت نهم و دهم 60 هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: اکنون این حجم نقدینگی به 560 هزار میلیارد تومان رسیده است و ما برنامه‌ و کاری نتوانستیم برای این نقدینگی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه افزایش حجم نقدینگی بین مردم موجب کودتای قیمت در کشور شده است، ابراز داشت: باید دولت این نقدینگی بین مردم را به تولید هدایت می‌کرد تا تورم را کنترل کند ولی اکنون ما نتوانستیم برای آن کاری کنیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری بیان کرد: سرمایه‌گذار ایرانی چطور در هند، آمریکا و ژاپن می‌تواند سرمایه‌گذاری کند اما در ایران نمی‌تواند چنین کاری کند چراکه ما از آنان حمایت نمی‌کنیم اگر می‌کردیم آنان در کشورشان سرمایه‌هایشان را سرمایه‌گذاری می‌کردند.

متکی اظهار داشت: در اسلام کسی که برای تامین معاش خانواده‌اش تلاش کند، کارش مانند جهاد در راه خدا است اگر یک نفر برای خانواده‌اش این کار را کند این ثواب را می‌برد، کسی که برای یک کشور این کار را کند جایگاهی عظیم می‌تواند داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه رئیس دولت یازدهم هر که باشد باید در کشور تلاش کند تا تورم و گرانی را کنترل کند، اذعان داشت: اگر تقاضای کالایی در جامعه‌ای بالا رود و آن کالا در کشور تولید نشود عدم تقابل تقاضا و عرضه اتفاق می‌افتد و این امر موجب تورم و گرانی در کشور می‌شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری ابراز داشت: هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد تا 71 هزار میلیارد تومان به مردم پول دهند و قانونگذاران دو دغدغه اساسی در این طرح داشتند و می‌گفتند اجرای این طرح آری، پرداخت پول به مردم آری ولی آزادسازی قیمت با شیب ملایم باشد و این کار در پنج سال تعریف شد تا فشار به مردم وارد نشود که متاسفانه آزادسازی این قیمت‌ها در شهریور سال 91 افزایش قیمت نبود بلکه کودتای قیمت در کشور بود.

متکی اظهار داشت: نخستین دغدغه قانون‌گذار این بود که 30 درصد پول یارانه را به تولیدکنندگان بدهیم تا آنان با تولید تقاضای 71 هزار میلیارد تومان را در کشور تامین کنند و با تحقق تولید یکسان کالا و عرضه یکسان تورم کنترل شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: کشورهایی مانند ژاپن که پول به مردم پرداخت می‌کنند، در عوض جنسی را که به مردم می‌دهند، پولش را از دل اقتصاد بیرون می‌آورند تا اقتصاد کشورشان فعال شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار، اذعان داشت: اقتصاد یک علم، دانش و منظومه است، دستوری نیست و همه باید با هم تصمیم‌گیری کنند وقتی دلار یک دفعه اینقدر افزایش می‌یابد بدون هیچ کار کارشناسی مشکلات فراوانی در کشور ایجاد می‌شود.

وی اذعان داشت: برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی در کشور باید ول وله و هل هله در تولید کشور رخ دهد و من فکر می‌کنم رئیس دولت یازدهم هر کسی باشد با توجه به شرایط کشور باید برای این امر مهم تصمیم گیری کلان داشته باشد.

انتهای پیام/77009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول