اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

بیش از 20 درصد افراد بر اثر کنجکاوی معتاد می‌شوند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: نباید با ساخت برنامه‌های نامتناسب به افزایش نگرانی‌ها در جامعه دامن بزنیم چراکه بیش از 20 درصد افراد بر اثر کنجکاوی معتاد می‌شوند.

بیش از 20 درصد افراد بر اثر کنجکاوی معتاد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی صفری ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار کرد: نکته‌ای که موجب موفقیت در امر مبارزه با مواد مخدر در استان شده تعامل خوبی است که وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد تاثیرگذار و هدفمند شورای مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار، برگزاری مرتب جلسات و پیگیری مصوبات از مهم‌ترین دلایل موفقیت استان در مبارزه با مواد مخدر است، اضافه کرد: با اقدامات انجام شده زنجان یکی از استان‌های آخر در بحث مواد مخدر است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به نحوه برخورد با شخص معتاد گفت: بازگشت شخص معتاد به زندگی کار دشواری است و نباید زمینه برگشت دوباره این شخص در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه کار رسانه‌ای در این زمینه بسیار حساس است، افزود: نباید با ساخت برنامه‌های نامتناسب به افزایش نگرانی‌ها در جامعه دامن بزنیم و با مطرح کردن برخی از موضوعات حس کنجکاوی را در برخی از افراد برانگیخته کنیم.

صفری با اشاره به اینکه عنوان کردن برخی از مسائل موجب ایجاد حس کنجکاوی در افراد می‌شود، اضافه کرد: در گزارش نیروی انتظامی نیز آمده است که بالای 20 درصد بر اثر کنجکاوی به مواد گرایش پیدا می‌کنند.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط صدا و سیمای مرکز زنجان در زمینه مبارزه و آگاه‌سازی جامعه در بحث مضرات مواد مخدر تصریح کرد: با تعامل مطلوب و حس تکلیفی که رسانه دارد در رادیو و تلویزیون ویژه‌برنامه‌های پیشگیری از مواد مخدر به صورت مرتب تولید و پخش می‌شود.

مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز زنجان اضافه کرد: برنامه‌های آگاه‌سازی در حوزه پیشگیری در برنامه‌های خانواده اتفاق می‌افتد و آگاهی‌های لازم از سوی کارشناسان مورد تایید ستاد ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 10 عنوان برنامه با موضوع مواد مخدر از صدا و سیمای استان پخش شد، اظهار کرد: ویژه‌برنامه رهایی در رادیو و در تلویزیون هفت عنوان برنامه در این زمینه پخش می‌شود که از جمله آنها برنامه‌های ورزشی و ویژه‌برنامه سراب است.

صفری در پایان با تاکید بر اینکه صدا و سیما فعالیت در زمینه مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر را وظیفه خود می‌داند و اقدامات بسیاری را در این باره انجام داده است، گفت: برای کارهای هدفمندتر باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول