اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان اتوبوسرانی شیراز خبر داد

تصویب آیین‌نامه انضباطی برای برخورد با رانندگان متخلف

قائم مقام سازمان اتوبوسرانی شیراز و حومه از تصویب آئین‌نامه انضباطی به منظور برخورد با تخلفات اخلاقی و انضباطی رانندگان اتوبوس‌های شهری خبر داد.

تصویب آیین‌نامه انضباطی برای برخورد با رانندگان متخلف

سید محی‌الدین سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: یک سری تخلفات رانندگان اتوبوس مانند خارج ایستگاه توقف کردن، تند یا کند رفتن و... در حوزه راهنمایی و رانندگی است که بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی با رانندگان اتوبوس مانند سایر رانندگان برخورد می‌شود.

وی افزود: موارد دیگری از تخلفات اخلاقی و انضباطی نیز وجود دارد که در حال حاضر آیین‌نامه مصوب بای برخورد با آن وجود ندارد و لازم بود در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

قائم مقام سازمان اتوبوسرانی شیراز و حومه در مورد برخی موارد که افراد لا‌ابالی درون اتوبوس‌ برای خانم‌ها ایجاد مزاحمت می‌کنند، ابراز داشت: برای برخورد با برخی تخلفات مانند نداشتن پوشش مناسب راننده، بددهنی راننده، عدم کنترل تداخل زن و مرد، انجام ندادن وظیفه در مسیر محوله و ... که شهروندان با آن مواجه می‌شوند باید ابزار قانونی در اختیار سازمان اتوبوسرانی قرار می‌گرفت که در حال حاضر قانونی به صورت مصوب برای این موارد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تاکنون کمیته ارشادی در سازمان اتوبوسرانی هرگونه شکایت شهروندان را با حضور خود شهروندان برگزار می‌کرد و شکایت مطرح شده تنها از طرق ارشادی با تذکر و تعهد پیگیری می‌شد.

این مسئول اضافه کرد: اتوبوسرانی امروز از شورای شهر مصوبه‌ای را درخواست کرد تا با استفاده از ابزار قانونی بتواند به برخی از ناهنجاری‌های موجود رسیدگی کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در اتوبوسرانی واحدی به ‌نام واحد رسیدگی به شکایات، پیشنهادها و انتقادها وجود دارد که موارد تماس گرفته شده از طرف مردم را بررسی کرده و شکایات را به کمیته ارشاد ارجاع می‌دهد.

به گفته وی، تدوین یک چارچوب مصوب برای رسیدگی و برخورد با تخلفات حاد در شورای شهر مطرح شد و پس از بررسی موارد تصویب می‌شود.

وی تصریح کرد: بنا داریم برای نظارت بر استفاده از کارت‌بلیط توسط مسافران و همچنین کمک به برقراری اصول اخلاقی در درون اتوبوس از افراد کمکی یا در اصطلاح «پا رکابی» استفاده کنیم به نحوی که که ملبس به لباس متحدالشکل شوند.

سعیدی افزود: بدون لباس فرم رانندگان و بازرسان اتوبوسرانی در پایانه‌ها برای مردم ناشناخته بودند که در حال حاضر لباس متحد‌الشکل اندازه‌گیری و سفارش داده شده و در نخستین فاز تمام بازرسان و گشت‌های اتوبوسرانی شیراز به لباس ویژه با درج نام فرد و آرم سازمان ملبس می‌شوند.

این مسئول اذعان داشت: رانندگان نیز در فاز بعد باید لباس متحد‌الشکل بپوشند تا برای مردم قابل شناسایی باشند که پس از این کار رانندگی بدون اونیفورم ویژه ممنوع شده و به این ترتیب از دخالت افراد غیرمرتبط جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول