اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور برطرف شدن مشکل بازنشستگان صندوق فولاد

وزارت تعاون باید مدیریت صندوق فولاد را به عهده بگیرد

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف شدن مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد کشور باید مدیریت این صندوق را بر عهده بگیرد.

وزارت تعاون باید مدیریت صندوق فولاد را به عهده بگیرد

ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه با انجام پیگیری‌های مستمر و مداوم درصدد مشخص شدن وضعیت صندوق فولاد کشور هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر سهام و املاک متعلق به صندوق فولاد کشور به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است و سازمان تأمین اجتماعی نیز باید با قبول مدیریت این صندوق حقوق بازنشستگان صندوق فولاد را در موعد مقرر پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: براساس ماده 59 قانون بودجه کشور وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است که کسری صندوق فولاد را تأمین کند و سهام و املاک برخی از کارخانجات و شرکت‌ها را برای این موضوع به صندوق فولاد واگذار کند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان با بیان اینکه اما با اضافه شدن یک کلمه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، این سهام و املاک به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع سهام و املاک برخی از شرکت‌ها و کارخانجات به صورت مستقیم از سوی سازمان خصوصی‌سازی به سازمان تأمین اجتماعی منتقل شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اموال و سهام باید ارزیابی شود و با فروش در بورس یا واگذاری این سهام و املاک به صندوق فولاد کسری این صندوق جبران شود، ادامه داد: این موضوع حداقل به سه ماه زمان نیاز دارد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف شدن مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد کشور باید مدیریت این صندوق را بر عهده بگیرد.

دستمزد با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی نیز باید با استفاده از بهره ناشی از سهام و املاک برخی از شرکت‌ها و کارخانجات حقوق بازنشستگان این صندوق را پرداخت کند، تأکید کرد: مشکل صندوق فولاد و بازنشستگان این صندوق تنها با استفاده از این راهکار برطرف می‌شود.

انتهای پیام/63004/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول