اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه سازمان نوسازی مدارس کشور:

توسعه پایدار با گذر از مسیر علم میسر است

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: رسیدن به توسعه پایدار تنها با گذشت از مسیر علم و دانش ممکن است و فرزندان این مرز و بوم از مستعدترین افراد جامعه هستند.

توسعه پایدار با گذر از مسیر علم میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید باقر مسلمی در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه که در کانون پرورشی‌فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: معلم، متعلم، فضا و تجهیزات آموزشی مهم‌ترین ارکان توسعه و پیشرفت در جامعه هستند.

وی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی افزود: کسب جایگاه‌های برتر جهانی، نشان از توانمندی فرزندان ایران اسلامی است.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: کمبود فضاهای آموزشی در کشور هنوز هم وجود دارد که باید هر کس به اندازه توان و وسع خود، قدمی در این راه بنهد و کارهای بسیار خوبی توسط خیرین انجام شده است که باید قدردان این تلاش‌ها باشیم.

مسلمی با اشاره به اینکه در 550 آیه و 120 حدیث از پیامبر (ص) به آموختن علم و توسعه دانش پرداخته شده است، گفت: ائمه دین و علمای بزرگ اسلام بر آموزش علم و توسعه دانش تاکید فراوان دارند و این نشان از اهمیت علم و دانش است.

وی تصریح کرد: در صدر اسلام و هنگام غزوات پیامبر اکرم(ص)، شرط آزادی اسرا با سواد کردن مسلمانان بود و این نشان از اهمیت، قدر و منزلت علم و دانش ارزش آموختن علم است که از هر چیزی بالاتر است.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور، به اهمیت واجبات دینی اشاره کرد و ادامه داد: به فرموده پیامبر(ص) طلب دانش در نزد خداوند از روزه، حج و جهاد بالاتر است و قلم عالم از مقام شهید نیز بالاتر می‌باشد.

وی به اهمیت علم و دانش در توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: رسیدن به توسعه پایدار تنها با گذشت از مسیر علم و دانش ممکن است و فرزندان این مرز و بوم از مستعدترین افراد جامعه هستند که باید تلاش همه ما فراهم‌ کردن زمینه شکوفایی این افراد باشد.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: ترور دانشمندان جوان این مرز و بوم توسط دشمنان کوردل این نظام به این دلیل است که دشمنان به اهمیت و جایگاه علم و دانش پی برده‌اند و می‌دانند که علم و دانش موجب توسعه و بی‌نیازی از دیگران است و دیگر راهی برای غارت و چپاول باقی نمی‌گذارد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول