اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اثری جدید از آیت‌الله مصباح یزدی

کتاب «سیمای سرافرازان» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار کتاب «سیمای سرافرازان» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «سیمای سرافرازان» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار کتاب سیمای سرافرازان اظهار کرد: این کتاب جلد نخست از آثار جدید آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی است که در 29 گفتار تدوین شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نقش ایمان و کفر در سعادت، شقاوت و خسران انسان، شرایط عنایت خداوند به شیعیان و حفظ آنها از خطرها و ضرورت گسترش آموزه‌های اهل بیت(ع) در جامعه از جمله بخش‌های این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: عصمت، بازشناسی عرفان حقیقی از عرفان‌های کاذب، شیعیان واقعی، بازشناسی رابطه دین و اخلاق، جایگاه راستگویی و درست‌کرداری در معارف اسلام، ویژگی میانه‌روی در شیعیان واقعی، منش فروتنانه شیعیان واقعی، شکوه عبادت و بندگی نزد شیعیان واقعی و رضای شیعیان واقعی به قضای الهی از دیگر فصل‌های این کتاب است.

وی «راه رهایی از تباهی، فساد و مظاهر فرهنگ غرب»، «امام رضا(ع) و مدعیان تشیع»، «توصیفی دیگر از ویژگی‌های برجسته شیعیان واقعی» و «معرفت ناب و تکلیف‌مداری دو ویژگی مهم شیعه واقعی» را از دیگر فصل‌های این کتاب ذکر کرد.

روحانی یادآور شد: شیعه واقعی و شوق دیدار معبود، عظمت خداوند، شیعیان واقعی و مشاهده فراسوی دنیا، شیعیان واقعی و اندوه حرمان از دیدگاه معشوق، زهد و سلوک شیعیان واقعی، عبادت و آخرت‌طلبی شیعیان واقعی، بی‌اعتنایی شیعه واقعی به دنیا، برنامه شبانه شیعیان واقعی و برنامه روزانه شیعیان واقعی از دیگر مباحثی است که در این کتاب طرح بحث شده است.

این مسئول ابراز داشت: این کتاب بخشی از مباحث اخلاقی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی است که در تربیت شیعیان واقعی و مؤمنان راستین ترسیم شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی متذکر شد: در هشت گفتار آغازین این کتاب چندین روایت بر مبنای ویژگی‌های مؤمنان(ع) و شیعیان واقعی بررسی شده و در گفتارهای بعدی بخش اول خطبه امیر مؤمنان(ع) در نهج‌البلاغه درباره ویژگی‌ها و نشانه‌های شیعیان واقعی و پرهیزگاران تبیین شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی این مباحث کلامی ارائه نمونه‌های عینی و الگوهای شایسته بندگی خداوند به جویندگان راه صلاح و رستگاری است.

روحانی با اشاره به نقش ایمان و کفر در سعادت، شقاوت و خسران انسان اذعان داشت: این بخش یکی از ضروری‌ترین آموزه‌های انسانی است که در این بخش سعادت حقیقی انسان در پرتو ایمان حاصل می‌شود.

کتاب سیمای سرافرازان توسط کریم سبحانی در 496 صفحه تدوین و نگارش شده و با قیمت 13 هزار و 500 تومان در تیراژ 2 هزار عدد به همت انتشارات موسسه امام خمینی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول