اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد:

تخلفات وسایل نقلیه در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار می‎گیرد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: طبق ماده 27 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نیروی انتظامی مکلف شده است تا اطلاعات وسایل نقلیه و تخلفات رانندگی را در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار دهد.

تخلفات وسایل نقلیه در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار می‎گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی آبسالان اظهار داشت: پیشنهاد شهرداری مشهد مبنی بر اصلاح ماده 27 تخلفات رانندگی به تصویب شورای عالی استانها به تصویب رسید.

وی گفت: طبق ماده 27 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، به راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تکلیف شده است ضمن بهره‎برداری از آخرین فناوری‎های روز، اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه موتوری اعم از شماره پلاک، نوع خودرو، نام و مشخصات مالکان و دارندگان انواع گواهینامه رانندگی، نقل و انتقال و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگی و ارزیابی تاثیر تخلفات رانندگان در ایمنی عبور و مرور را ثبت و تمهیدات لازم برای امکان استفاده وزارتخانه‌ها و دانشگاه‏‎ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌ها فراهم شود.

وی افزود: این در حالی است که شهرداری‎ها به عنوان اصلی‎ترین دستگاه خدمات‌دهنده به خودروهای مردم، با وجود نیاز به این اطلاعات، از بهره‌برداری از آن محروم بود و تلاش‌های گسترده‌اش برای استفاده از این اطلاعات و تسهیل امور مردم طی چند سال اخیر راه به جایی نبرده بود.

آبسالان خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع زمانی روشن می‎شود که توجه داشته باشیم برای اعمال برنامه‌های کنترلی و نظارت بر خودروها در ورود به محدوده ترافیک، استفاده از پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیر حاشیه‌ای، اخذ عوارض خودرو، ارزیابی میزان فضای پارکینگ مورد نیاز شهر و برنامه‌ریزی برای تامین آن، تدوین شاخص‌های ترافیکی مبتنی بر سکونتگاه‌های مردم و میزان برخورداری آنان از خودرو، ارزیابی میزان آلودگی صوتی و محیطی محلات و نظایر آن، نیازمند دسترسی به این اطلاعات هستیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، تصریح کرد: با توجه به توسعه و رشد روزافزون جمعیت شهرها، اجرای مناسب بسیاری از طرح‌های ترافیکی و حمل و نقل در کلانشهرهایی نظیر مشهد فقط با فناوری اطلاعات میسر است که این امر در گرو استفاده مفید از اطلاعات، برنامه‌ریزی صحیح، همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط و همچنین همراهی عموم مردم است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادامه به پیشنهاد اصلاح ماده 27 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد اصلاح ماده 27 قانون راهنمایی و رانندگی در اجلاس شورای عالی استان‌ها به تصویب رسید و برای ارجاع به مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

آبسالان اظهار داشت: در اصلاح این ماده و به منظور رفع مشکل و فراهم شدن دسترسی شهرداری‎ها به این اطلاعات، با هدف تسهیل امور شهروندان، مصوب شد که عبارت «شهرداری‏ها» بعد از کلمه «وزارتخانه‌ها» الحاق گردد و چنانچه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تنها یک دقیقه به متن این درخواست در تامین بخشی از آینده مدیریت شهری بیندیشند، بی قید و شرط آن را مصوب می‎کنند.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول