اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

نگران مصوبات دولت در هدفمندی یارانه‌ها هستیم / امسال قیمت‌ها حداقل چهار برابر شدند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اوضاع معیشتی مردم و مشکلات ناشی از تورم و بیکاری در جامعه فعلی، این افزایش قیمت‌ها به هیچ وجه به صلاح نیست و باید چاره‌ای اندیشیده و مشکلی از دوش مردم برداشته شود.

نگران مصوبات دولت در هدفمندی یارانه‌ها هستیم / امسال قیمت‌ها حداقل چهار برابر شدند

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به حضور خود در جلسات مختلف کمیسیون تلفیق و نیز روند اجرایی این لایحه اظهار کرد:  از زمان بررسی لایحه بودجه سال 92 تا به امروز لایحه بودجه سال 92 هم دارای نقاط قوت و هم نقاط ضعف بزرگی است که امید می‌رود با تعامل دولت با مجلس نقاط ضعف رفع شود.

وی افزود: از جمله نقاط قوت بودجه سال 92 کاهش وابستگی بودجه کشور به فروش نفت خام است که با توجه به هشدارهای رهبری به حفظ سرمایه‌های ملی به خصوص چاه‌های نفت و گاز برای آیندگان، دولت این موضوع را به خوبی در بودجه سال92 در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش وابستگی و عدم اتکای قابل قبولی از فروش نفت خام  در بحث تأمین درآمدهای دولت در سال 92 دیده می‌شود.

وی ادامه داد: البته با نگاه اجمالی به اعداد و ارقام باید گفت که مقدار فروش بشکه‌های نفت خام در بودجه سال 92 در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و در حدود همان یک‌هزار و 300 بشکه در روز است.

موسوی‌لارگانی در مقایسه‌ قیمت دلار امسال با سال گذشته گفت: اگر بخواهیم نگاهی به قیمت دلار بیندازیم، دلار سال گذشته یک‌هزار و 126 و دلار امسال دو هزار و 450 امسال بوده است که این درآمد نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر از سال پیش هم شده است.

وی اضافه کرد: اما نکته حائز اهمیت در این باره،کاهش چشمگیر وابستگی بودجه به درآمد نفتی کشور و سوق بخشیدن به تأمین درآمد کشور بر مبنای صادرات غیر نفتی است.

نماینده مردم شهر فلاورجان تصریح کرد: از جمله نقاط ضعف لایحه بودجه سال92 که سبب نگرانی نمایندگان در بودجه سال جاری شده است، بحث ادامه هدفمندی یارانه‌ها و مصوبات دولت است.

وی ادامه داد: البته طبق مصوبات، دولت در سال‌جاری، 120 هزار میلیارد تومان درآمد از بخش هدفمندی یارانه‌ها طلب کرده است و این در حالی است که در سال پیش دولت موفق شده بود و در نهایت 28 تا30 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند که در مقایسه با رقم درخواستی فعلی دولت، متوجه می‌شویم که این به معنای حداقل چهار برابر شدن قیمت‌ها در سال‌جاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اوضاع معیشتی مردم و مشکلات ناشی از تورم و بیکاری در جامعه فعلی، این افزایش قیمت‌ها به هیچ وجه به صلاح نیست و باید چاره‌ای اندیشیده تا مشکلی از دوش مردم برداشته شود، نه اینکه مشکلات افزوده شود.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول