اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد

انجام 4400 مورد بازرسی از واحدهای پرورش طیور/ بیماری تب کنگو در قم گزارش نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: سال گذشته بیش از 4 هزار و 440 مورد بازرسی‌ از واحدهای پرورش و نگهداری طیور صورت گرفت که در این راستا بیش از 9 هزار مورد بیماری‌های طیور بررسی شد.

انجام 4400 مورد بازرسی از واحدهای پرورش طیور/ بیماری تب کنگو در قم گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی رفیعی محمدی امروز در نشست مطبوعاتی که در اداره کل دامپزشکی استان قم برگزار شد ابراز کرد: آخرین شنبه ماه آوریل در تقویم جهانی با عنوان روز جهانی دامپزشکی نامگذاری شده است که در این راستا هر سال شعاری مطرح می‌شود که امسال نیز شعار «پیشگیری به روش واکسیناسیون» به صورت جهانی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی کاری مقرون به صرفه است تصریح کرد: سال گذشته از سوی اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان بیش از 4 هزار و 440 مورد بازرسی از واحدهای پرورش و نگهداری طیور انجام شد و 9 هزار و 348 مورد بیماری‌های طیور مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: برای بررسی‌های بیشتر 4 هزار و 680 نمونه طیور به آزمایشگاه ارسال و در 9 نوبت از واحدهای مرغ مادر بازدید انجام شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دامپزشکی یک واحد نظارتی در بین دیگر دستگاه‌ها به شمار می‌رود طرح درمان و واکسیناسیون طیور به بخش خصوصی واگذار شده است.

رفیعی بیان داشت: هرچند برخی از امور دامپزشکی به بخش خصوصی واگذاری شده است ولی نظارت جدی و دقیقی بر عملکرد آنان از سوی دامپزشکی انجام می‌شود.

وی خون‌گیری برای انجام تست‌های «SP،MS،AI،ND» از واحدهای مرغ مادر در سال گذشته را هزار و 848 نمونه ذکر و تصریح کرد: برای انجام خون‌گیری آنفولانزا، نیوکاسل و برونشیت عفونی و گامبورو 8 هزار و 701 مورد نمونه‌گیری انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: 385 نوبت بازدید از مراکز درمانی و واکسیناسیون واحدهای مرغداری در زمان واکسیناسیون و مرکز توزیع واکسن صورت گرفت و بیش از 44 میلیون و 743 هزار و 900 قطعه واکسیناسیون طیور گوشتی، تخم‌گذار و مادر صورت گرفت.

وی مجموع واکسن‌های توزیعی طیور را 215 میلیون و 619 هزار و 88 دز عنوان کرد و گفت: از این تعداد واکسن‌های توزیعی 29 میلیون و 94 هزار و 180 دز به طیور تزریق شد.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از زنبورستان‌ها اشاره و بیان داشت: در سال گذشته 86 مورد بازدید از زنبورستان‌ها صورت گرفت.

وی همچنین بازدیدهای انجام شده از مزارع پرورش ماهی را 87 مورد ذکر کرد و گفت: در این مدت 532 مورد نمونه‌برداری انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در پاسخ خبرنگاری مبنی بر وجود بیماری تب کریمه کنگو در قم بیان کرد: ما گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در قم نداشتیم ولی با توجه به اینکه این بیماری به صورت خاموش در دام‌ها وجود دارد و انسان را تهدید می‌کند در این راستا مردم باید اصول ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد شیوع این بیماری در سطح استان قم نباشیم.

انتهای پیام/78005/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول