اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان:

مشکلات صندوق فولاد کشور باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان گفت: مشکلات موجود در راستای وضعیت فعلی صندوق فولاد کشور باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود تا بازنشستگان این صندوق در موعد مقرر حقوق و مطالبات قانونی خود را دریافت کنند.

مشکلات صندوق فولاد کشور باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود

ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت اجرای صحیح و کامل قانون برای برطرف شدن مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد اظهار کرد: تا زمانی که انتقال قطعی صندوق فولاد کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به دست گرفتن مدیریت صندوق فولاد توسط این وزارتخانه صورت نگیرد، مشکلات موجود ادامه دارد.

وی اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا سازمان تأمین اجتماعی باید مدیریت صندوق فولاد کشور را به عهده بگیرد تا مستمری‌های بازنشستگان این صندوق را در موعد مقرر پرداخت کند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر املاک و سهام متعلق به صندوق فولاد به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است، اما مدیریت صندوق فولاد هنوز در اختیار این سازمان نیست، تصریح کرد: هفته آینده جلسه‌ای با حضور معاون درآمد و بودجه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان تحویل‌گیرنده سهام و املاک متعلق به صندوق فولاد برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه خواسته‌های بازنشستگان صندوق فولاد و مشکلات موجود در راستای وضعیت این صندوق در این جلسه مطرح می‌شود و امیدواریم که تکلیف مدیریت صندوق فولاد در این جلسه مشخص شود، ادامه داد: بازنشستگان صندوق فولاد نباید نگران مستمری خود باشند.

دستمزد تاکید کرد: همچنین سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند سهام و املاک متعلق به صندوق فولاد کشور را که از سازمان خصوصی‌سازی تحویل گرفته است، هر چه سریع‌تر به صندوق فولاد کشور منتقل کند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه تاکنون جلسات متعدد و مختلفی در راستای رسیدگی به وضعیت این صندوق برگزار شده است، اما به نظر می‌رسد این مشکلات نه تنها برطرف نشده بلکه مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد همچنان ادامه دارد، دلیل این موضوع چیست، افزود: تا زمانی که تکلیف سهام و املاک متعلق به صندوق فولاد کشور مشخص نشود این مشکلات همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان گفت: انتقال صندوق فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته و سهام و املاک برخی از کارخانجات و شرکت‌ها که برای تأمین بخشی از کسری صندوق فولاد بوده به سازمان تأمین اجتماعی منتقل شده اما ماده 59 قانون بودجه کشور در این زمینه رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع صندوق فولاد کشور نمی‌تواند هیچ دخل و تصرفی در این اموال داشته باشد، اظهار کرد: عنوان می‌کنم که با توجه به این مشکلات پرداخت معوقات و حقوق فروردین ماه بازنشستگان صندوق فولاد با مشکل مواجه شده است و با مشکلات موجود امکان پرداخت حقوق و معوقات این بازنشستگان وجود ندارد.

دستمزد به ضرورت توجه دولت و مجلس به این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات موجود در راستای وضعیت فعلی صندوق فولاد کشور باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود تا بازنشستگان این صندوق در موعد مقرر حقوق و مطالبات قانونی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرداختی ماهانه بازنشستگان صندوق فولاد 100 میلیارد تومان است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز دولت افزایش 25 درصدی حقوق این افراد را از فروردین ماه امسال اعلام کرده است که حقوق ماهانه بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش 25 درصدی به 125 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول