اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش:

هیج تبعیضی برای توزیع امکانات قرآنی در کشور وجود ندارد

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: هیج تبعیضی برای توزیع امکانات قرآنی در کشور وجود ندارد و هرچه که در اختیار مراکز استان‌ها و شهرها قرار می‌گیرد به روستاها هم داده می‌شود.

هیج تبعیضی برای توزیع امکانات قرآنی در کشور وجود ندارد

محمد بنیادی در گفت‌وگوی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سبزوار اظهارداشت: بالابردن سطح کیفی برنامه‌های قرآن و عترت در مدارس و دانش آموزان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی خاطرنشان کرد: 27 برنامه قرآنی برای سال جاری در نظر گرفته شده است که مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در ارتباط با تعمیق بخشیدن قرآن در بین جوانان و نوجوانان و فراگیر شدن طرح ملی حفظ قرآن کریم، توسعه‌ی مدارس قرآن و عترت، ایجاد هیئت‌های مذهبی و پرورش مداحان شاخص و توسعه اقامه نماز در وقت شرعی آن در مدارس است.

وی ادامه داد: بیش از 10 هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور ایجاد شده است و بیش از 5 هزار آموزگار قرآنی که خود حافظین این کتاب مقدس هستند در سراسر کشور توزیع شده‌اند.

وی افزود: دروس قرآنی با رویکرد پرورش پزشک قرآنی، مهندس قرآنی و... در کنار دیگر دروس دانش‌آموزان تدریس می‌شود.

وی با اشاره به طرح ملی حفظ قرآن کریم در کشور یادآور شد: بیش از 5/3 میلیون دانش آموز در این طرح شرکت کردند که 5/1 میلیون نفر از آنها موفق شدند یک یا نیم جزء از قرآن کریم را حفظ کنند.

وی با اشاره به فراگیر شدن قرآن در تمام سطوح جامعه اضافه کرد: امروز مشارکت حداکثری در ترویج فرهنگ قرآن کریم به اوج خود رسیده و توجه به قرآن در همه جا توسعه یافته است.

وی ادامه داد: رویکرد فکری ما در وزارت آموزش و پرورش رویکرد از حاشیه به مرکز است و ما سعی داریم تا حافظین، قاریان و مروجان قرآن کریم را در روستاها و شهرهای کوچک تربیت کنیم.

انتهای پیام/70027/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول