اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده عنوان کرد

افزایش نگران‌کننده ناامنی‌ها در لنده

امام جمعه لنده با اشاره به نا‌امنی‌های اخیر در لنده گفت: مهمترین درخواست مردم از مسئولان رسیدگی به موضوعات مهم و بزهکاری در شهر بوده که می‌طلبد قوه قضائیه شدت عمل بیشتری در برخورد با مجرمان داشته‌باشد.

افزایش نگران‌کننده ناامنی‌ها در لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در قرآن 235 بار از تقوا یادشده که این نشان دهنده اهمیت تقواست.

وی افزود: ایمان یعنی باور حق تعالی و پیامبر ولی تقوا یعنی دوری و پرهیز از معصیت و گناه که انسان را به قرب الهی می‌رساند.

امام جمعه لنده تقوا را پناهگاه و نجات‌دهنده انسان از خطر خواند و گفت: انسان‌ها با رعایت این مهم می‌توانند خودسازی لازم را به حد اعلا برسانند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه پرداخت خمس را در زندگی لازم دانست و گفت: اگر انسان در پرداخت خمس کاهلی و تعللی به خود راه دهد آثاری از جمله دشمنی با امام زمان، ناپاکی غذا، ناپاکی نسل، محروم بودن از دعای معصوم را به خود اختصاص می‌دهد.

*لزوم تبیین شعار سال توسط نخبگان و عالمان جامعه

وی افزود: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی همه نخبگان و علما و دانشگاهیان لازم است به تبیین شعار سال پرداخته و دولت، مسولان و مردم هم باید در اجرا کوتاهی نکنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: اولین لازمه تحقق این شعار حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف بوده، چرا که اگر اختلاف و کینه در بین جناح‌ها و مردم وجود داشته باشد این مهم تحقق نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان خاطرنشان ساخت: دشمن در رابطه با نظام ما به جناح‌بندی‌های سیاسی کاری نداشته، ولی نقطه اتکا و هدف آن‌ها اختلاف‌ها و کینه‌ها بوده که از آن به نفع خود استفاده خواهد کرد.

وی با بیان این‌که تهدیدهای دشمنان مخصوص جناح‌ خاصی نبوده، گفت: اختلاف سلیقه و اختلاف نظر در میان جناح‌ها و احزاب اشکالی ندارد، به شرطی که به کینه‌ورزی و جدال تبدیل نشود.

*اقتصاد و سیاست لازم و ملزوم همدیگر

امام جمعه لنده با اشاره به تعریف حماسه، اذعان داشت: حماسه یعنی سخن از ملتی که برای ادامه حیات خود قدم بر داشته و در این راه آمادگی هرگونه جان‌فشانی را دارد.

وی با بیان این‌که اقتصاد و سیاست لازم و ملزوم هم بوده و رشد یکی به دیگری نیازمند است، تصریح کرد: منظور رهبری از حماسه سیاسی انتخابات به تنهایی نبود، بلکه حرکت مردم در کنار مسئولان برای اعتلای نظام است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی افزود: در مقابل حماسه‌سازان حماسه‌سوزانی وجود داشته که می‌خواهند ذلت و ننگ را به جان می‌خرند.

وی در ادامه با بیان این‌که حماسه سازان عزت را بر ذلت ترجیح می‌دهند، افزود: در انتخابات سه‌گانه امسال باید از افراد حماسی و ولایتمدار حمایت و در جهت رشد آن‌ها حرکت شود.

*فداکاری زن و شوهر باعث تداوم زندگی خانواده‌ها

امام‌جمعه لنده با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بانوی دو عالم الگو تمام عیاری برای بانوان بوده که باید با تبعیت از آن حضرت راه و روش درست زندگی‌کردن را آموخت.

وی به خطبه حضرت زهرا در مسجد مدینه اشاره و گفت: آن خطبه رسا و گویای حضرت هم ردیف خطبه‌های امیرالمؤمنین(ع) است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه با اشاره به روز زن گفت: زنان باید توقعات خود را از زندگی‌کاهش داده و صفا و صمیمیت را به خود و فرزندان هدیه کنند.

وی فداکاری زن و شوهر را باعث دوام زندگی دانست و افزود: اگر صفا و صمیمیت جای خود را در زندگی خانواده‌ها از دست دهد چیزی جز نابودی در انتظار خانواده‌ها نبوده و این برای نسل آینده نگران کننده خواهد بود.

خطیب نماز جمعه لنده به اهمیت حجاب در زندگی پرداخت و گفت: زنان باید در مسأله حجاب از حضرت زهرا(س) الگو گیرند و رعایت آن را در زندگی برای خود الزامی‌ کنند.

وی با اشاره به میلاد امام خمینی(ره) در سالروز ولادت حضرت زهرا(س)افزود: سلاله پاک آن حضرت زهرا(س) امام خمینی(ره) بوده که جهان پر از ظلمت را به نور و روشنایی هدایت کرد.

*کارگر و کارفرما حقوق همدیگر را تضعیف نکنند

حجت‌الاسلام عبدالملکی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر، گفت: اول شخص اسلام دست کارگر را بوسید تا جایگاه کار و کارگر را به همگان بفهماند.

وی افزود: ارزش و جایگاه کارگران در جامعه اسلامی رفیع بوده به گونه‌ای که عرق کارگر را به مانند خون شهید دانسته و تکریم کارگران را واجب خوانده است.

امام جمعه لنده یادآور شد: کارگر و کارفرما باید حدود خود را رعایت و حق و حقوق همدیگر را به نحو احسن به جای آورند تا از ظلم جلوگیری شود.

*افزایش ناامنی در لنده نگران کننده است

حجت‌الاسلام عبدالملکی با بیان این‌که مقدار ناامنی‌ها، اعم از نزاع دسته‌جمعی و درگیری و آدم ربایی در لنده زیاد شده است، گفت: کوچکترین رحم به بزهکاران جایز نبوده و قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید با شدیدترین اقدامات با آن‌ها برخورد کنند.

وی در ادامه افزود: کمبود امکانات و نیرو ی نظامی یکی از دلایل افزایش ناامنی‌ها بوده که می‌طلبد مسئولان امر  نسبت به تجهیز نیرو و امکانات در این شهرستان اقدام جدی انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده به کمبود قاضی در شهرستان اشاره کرد و گفت: مسئولان قضائی استان هم نسبت به استقرار دادگستری و افزایش تعداد قضات در لنده همت خود را به کار بندند، چرا که اطاله دادرسی در لنده به کندی صورت می‌پذیرد.

وی شهر لنده شهری دست نخورده دانست و گفت: نباید گذاشت این فضای دینی و معنوی تخریب شود.

وی با تبریک روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری یادآور شد: معلمان ما باید نسبت به بهره‌گیری از کتب ارزشمند آن شهید والا مقام بیشترین استفاده را داشته‌باشند چرا‌که هدایت کننده و پرورش دهنده ذهن و افکار آنان خواهد بود.

حجت‌الاسلام عبدالملکی به نقش معلم در اجتماع اشاره کرد و گفت: نقش معلم  در اجتماع از خانواده و اجتماع بیشتر بوده و شخصیت پذیری از معلمان در دانش‌آموزان بیشتر است.

انتهای پیام/82013/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول